Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mesleki İngilizce | ENG 322 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, profesyonel bir ortamda bilgileri düzenli ve açık bir şekilde sunabilirler. |
2. Öğrenciler, tartışmalar ve konuşmalar sırasında fikirlere uygun şekilde yanıt verebilirler. |
3. Öğrenciler, profesyonel etkileşimlerde etkili bir şekilde soru sorup cevap verebilirler. |
4. Öğrenciler, becerilerini ve hedeflerini açıkça ifade ederek iş görüşmelerinde başarılı olabilirler. |
5. Öğrenciler, profesyonel telefon görüşmeleri yapabilir ve alabilir, bilgileri uygun şekilde aktarabilirler. |
6. Öğrenciler, profesyonel bir iş ortamında mesaj alıp iletebilirler. |
7. Öğrenciler, işe yönelik metinleri okuyarak belirli bilgileri bulabilir ve farklı bakış açılarını anlayabilirler. |
8. Öğrenciler, ön yazı, özgeçmiş ve niyet mektubu gibi resmi belgeleri tanıyıp hazırlayabilirler. |
9. Öğrenciler, kariyerle ilgili belgeleri uygun dil ve düzen kullanarak tasarlayıp organize edebilirler. |
10. Öğrenciler, profesyonel kelime dağarcıklarını geliştirebilir ve yazılı ve sözlü olarak fikirleri açık bir şekilde birbirine bağlayabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ENG 322, mezuniyetlerine yaklaşan ve uygulama sürecinde ve iş başındayken gerekli becerilere ihtiyaç duyan öğrenciler için tasarlanmış, entegre becerilere dayalı bir derstir. Dersin amacı, onları iş dünyasında zorunlu olan gerekli bilgi ile donatmaktır. Bu amaçla ders, öğrenciyi merkeze alır ve becerilerini, ilgi alanlarını, kişilik özelliklerini ve değerlerini göz önünde bulundurarak öz farkındalıklarını geliştirmeye önem verir. Sonuç olarak, mezun olduktan sonra iş hayatının alanlarına girme sürecinde olabilecekleri engelleri araştırır ve aşarlar. Ders boyunca tema tabanlı ve iletişimsel bir müfredat formatı takip edilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı & Giriş Ünitesi |
2 | Ünite 1- Kariyer Planlama ve Kendini Keşfetme |
3 | Ünite 1- Kariyer Planlama ve Kendini Keşfetme |
4 | Ünite 1- Kariyer Planlama ve Kendini Keşfetme |
5 | Ünite 2- İşe ya da Lisansüstü Çalışmaya Başvurma |
6 | Ünite 2- İşe ya da Lisansüstü Çalışmaya Başvurma |
7 | Ünite 2- İşe ya da Lisansüstü Çalışmaya Başvurma |
8 | Ünite 2- İşe ya da Lisansüstü Çalışmaya Başvurma |
9 | Vize-Tekrar Aktiviteleri |
10 | Ünite 2- İşe ya da Lisansüstü Çalışmaya Başvurma |
11 | Niyet Mektubu Yazma |
12 | Ünite 3 Mülakatlar |
13 | Ünite 3 Mülakatlar |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
The Compass: Setting Sail for Successful Careers Nüans Yayınevi 2016 978-605-5450-85-4 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders Anlatımı, sınıf içi çalışma, bireysel Çalışma, grup ve ikili çalışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Profesyonel Özgeçmiş Örneği ve Ön Yazı Hazırlama | 3 | %20 |
Sınıf Tartışmaları | 1 | %10 |
Ödev | 2 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 2 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 1 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 4 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 0 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 1 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 3 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 2 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 0 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 0 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 0 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 4 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 3 |