Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Düzey İletişim Becerileri | ENG 321 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, toplantı ve seminer gibi profesyonel tartışmalarda görüşlerini ifade edebilir, açıklayabilir ve gerekçelendirebilir. |
2. Öğrenciler, profesyonel konuşmalarda uygun ifadelerle kibarca katıldıklarını veya katılmadıklarını belirtebilirler. |
3. Öğrenciler, tartışmalarda fikir sunmak, karşıt görüş belirtmek ve açıklama istemek ya da yapmak için ifadeler kullanabilirler. |
4. Öğrenciler, profesyonel tartışmalara kibarca söz keserek ve konuyu dağıtmadan katkı sağlayarak aktif katılım gösterebilirler. |
5. Öğrenciler, mesleki metinleri okuyarak ana fikirleri, belirli bilgileri ve farklı bakış açılarını belirleyebilirler. |
6. Öğrenciler, yazılı metinlerden çıkarımlar yapabilir, yorumlayabilir ve fikirler arasında bağlantı kurabilirler. |
7. Öğrenciler, okuma ve tartışmalar yoluyla mesleki kelime bilgilerini geliştirebilirler. |
8. Öğrenciler, profesyonel konuşmaları dinleyerek ana fikri belirleyebilir ve önemli detaylar hakkında not alabilirler. |
9. Öğrenciler, profesyonel ortamlarda geçen tartışmaları ve sunumları takip edebilir ve anlayabilirler. |
10. Öğrenciler, konuşmalarını etkili şekilde yapılandırmak için yönlendirici ifadeler (ör. ilk olarak, ancak, özetle) kullanabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ENG 321 İleri İletişim Becerileri, öğrencileri gelecekteki kariyerlerinde İngiliz dili ile başa çıkmak için ihtiyaç duydukları konuşma becerileriyle donatmak amacıyla tasarlanmış entegre bir derstir. Öğrencilerin konuşma becerilerine odaklanmasının yanı sıra, öğrencilerin profesyonel ortamlarda ve konuşma sınavlarında dili etkin kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, öğrencilerin daha güvenli ve yetkin İngilizce kullanıcıları olmalarına yardımcı olacak görüşlerin ifade edilmesi, bir noktada anlaşma / anlaşmazlıkların gösterilmesi ve dilin işlevsel kullanımı gibi ileri düzey konuşma becerilerinin etrafında dönmektedir. Okuma ve dinleme becerileri, konuşma çıktılarının yanı sıra dil yapılarının uygulanması için bir araç olarak kullanılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı |
2 | Ünite 1 / Okuma |
3 | Ünite 1 / Dinleme / Konuşma: Fikir Belirtme |
4 | Ünite 1 / Sesletim Çalışması & Ünite 2 / Okuma / Konuşma |
5 | Vize 1-Tekrar Aktiviteleri & Konuşma Çalışması |
6 | Ünite 2 / Okuma / Konuşma / Dinleme |
7 | Ünite 2 / Konuşma: Tartışmalarda rol alma |
8 | Ünite 2 / Konuşma: Panel tartışması |
9 | Vize 2-Tekrar Aktiviteleri |
10 | Ünite 3 / Konuşma: Tartışma yapılarının tekrarı & Okuma |
11 | Ünite 3 / Dinleme & Konuşma: Bir fikre karşılık verme |
12 | Ünite 3 / Konuşma: Final tartışmalarına hazırlık |
13 | Ünite 3 / Video izleme: Sesletim çalışmaları |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
The Compass: Route to Academic Speaking Nüans Yayınevi 2014 978-605-5450-64-9
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, bireysel çalışma, grup ve ikili çalışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 4 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 4 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 4 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 4 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 0 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 0 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 2 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 3 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 1 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 3 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 1 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 3 |