Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Okuma ve Çözümleme II | ELL 122 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. edebi metinlerde okuma becerisi kazanacak |
2. önceden öğrenilen okuma becerilerini geliştirecek |
3. metinleri yeni bağlamlarda analiz edecek ve yorumlayacak |
4. metinleri sözel olarak ve yazılı özetleyecek |
5. verilen bir metni anlamlı yorumlarla anlatabilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ELL 121’in devamı olarak bu ders öğrencilerin okuma, anlama ve çözümleme becerilerini daha da geliştirmeye odaklanmaktadır. Ders, daha ileri seviye okuma materyallerini ele alıp özellikle edebi çözümleme ve eleştiri yöntemlerini kullanarak öğrencilerin önemli fikirleri ve bunlara ilişkin destekleyici ifadeleri belirleyip anlamalarına, tartışmaların mantığını takip etmelerine, çelişen bakış açılarını ayırt etmeye ve savların geçerliliklerini tartmalarına yardımcı olur. Sözcük dağarcığını geliştirmek ve bağlamdan anlam çıkarabilmek için etkili kaynak kullanımına odaklanılır. Ayrıca, öğrencilere metinlerin yapısal akışını anlamaya yardımcı olacak okuma yöntemleri gösterilir. Ders, öğrencilere konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek için birçok olanak sağlar ve biçimbilim, anlambilim ve kökenbilim üzerine odaklanır. Okuma etkinlikleri ders içi ve dışı yapılan sözlü ve yazılı tartışmalarla bütünleştirilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş, kapsamlı ve yoğun okuma |
2 | Bilinmeyen kelimeleri bağlamdan tahmin etme |
3 | Okuma teknikleri: yüzeysel okuma |
4 | Okuma teknikleri: yüzeysel okuma |
5 | Okuma teknikleri: detaylı tarayarak okuma |
6 | Okuma teknikleri: detaylı tarayarak okuma (orta düzey metinler |
7 | Okuma teknikleri: detaylı tarayarak okuma (ileri düzey metinler) |
8 | Arasınav |
9 | Edebi Metinleri okuyup tartışma |
10 | Edebi Metinleri okuyup tartışma |
11 | Edebi Metinleri okuyup tartışma |
12 | Edebi metinleri okuyup tartışma |
13 | Edebi metinleri okuyup tartışma |
14 | Edebi metinleri okuyup tartışma |
|
Kaynaklar: |
Hilal Dinçer, Necmiye Türkan More to Read II
Litzinger, Boyd. The Heath Reader. 2nd ed. Toronto: D. C. Heath and Company, 1987.
Stubbs, Marcia and Sylvan Barnet. The Little Brown Reader. 6th ed. New York: Harper, 1993.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Reader at Work 2 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve tartışma.
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Haftalık Çalışmalar | 8 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ara Sınav | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 4 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 0 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 0 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 0 |