PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Okuma ve Çözümleme IIELL 1223 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. edebi metinlerde okuma becerisi kazanacak
2. önceden öğrenilen okuma becerilerini geliştirecek
3. metinleri yeni bağlamlarda analiz edecek ve yorumlayacak
4. metinleri sözel olarak ve yazılı özetleyecek
5. verilen bir metni anlamlı yorumlarla anlatabilecek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

ELL 121’in devamı olarak bu ders öğrencilerin okuma, anlama ve çözümleme becerilerini daha da geliştirmeye odaklanmaktadır. Ders, daha ileri seviye okuma materyallerini ele alıp özellikle edebi çözümleme ve eleştiri yöntemlerini kullanarak öğrencilerin önemli fikirleri ve bunlara ilişkin destekleyici ifadeleri belirleyip anlamalarına, tartışmaların mantığını takip etmelerine, çelişen bakış açılarını ayırt etmeye ve savların geçerliliklerini tartmalarına yardımcı olur. Sözcük dağarcığını geliştirmek ve bağlamdan anlam çıkarabilmek için etkili kaynak kullanımına odaklanılır. Ayrıca, öğrencilere metinlerin yapısal akışını anlamaya yardımcı olacak okuma yöntemleri gösterilir. Ders, öğrencilere konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek için birçok olanak sağlar ve biçimbilim, anlambilim ve kökenbilim üzerine odaklanır. Okuma etkinlikleri ders içi ve dışı yapılan sözlü ve yazılı tartışmalarla bütünleştirilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş, kapsamlı ve yoğun okuma
2Bilinmeyen kelimeleri bağlamdan tahmin etme
3Okuma teknikleri: yüzeysel okuma
4Okuma teknikleri: yüzeysel okuma
5Okuma teknikleri: detaylı tarayarak okuma
6Okuma teknikleri: detaylı tarayarak okuma (orta düzey metinler
7Okuma teknikleri: detaylı tarayarak okuma (ileri düzey metinler)
8Arasınav
9Edebi Metinleri okuyup tartışma
10Edebi Metinleri okuyup tartışma
11Edebi Metinleri okuyup tartışma
12Edebi metinleri okuyup tartışma
13Edebi metinleri okuyup tartışma
14Edebi metinleri okuyup tartışma
 
Kaynaklar:
Hilal Dinçer, Necmiye Türkan More to Read II Litzinger, Boyd. The Heath Reader. 2nd ed. Toronto: D. C. Heath and Company, 1987. Stubbs, Marcia and Sylvan Barnet. The Little Brown Reader. 6th ed. New York: Harper, 1993.
 
Diğer Kaynaklar:
Reader at Work 2
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı ve tartışma. Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Haftalık Çalışmalar8%20
Final Sınavı1%40
Ara Sınav1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.4
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.4
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 0
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.0
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.2
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.0
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.0
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.0