Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akademik Yazı Becerileri I | ELL 123 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İngilizce dilbilgisini düzgün kullanarak kurallı cümleler yazabilecek |
2. cümlelerini bütünsellijk ve uyum içinde bir argümanı savunacak şekilde düzenleyebilecek |
3. uymulu birleşmiş cümleler için bağlaç ve geçiş ifadeleri kullanabilecek |
4. iyi gelişmiş bir dizi destek ile argümanlar oluşturabilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yazılı ifadenin geliştirilmesine yönelik üç dersten ilkinde, paragraf yazma alıştırmaları ve ödevleri aracılığıyla yazıda dilbilgisi ve biçeme ilişkin konular ele alınır. Yazı bütünlüğü oluşturulurken, tutarlı planlama ve organizasyon ve dilin etkili kullanımı vurgulanır. Bu sayede öğrenciler sağlam tezler oluşturmayı, cümle ile paragraflar arasında mantıklı geçişler yapmayı öğrenirler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş ve İngilizce cümle yapısı |
2 | Cümle problemleri: kısa cümleler ve bağlaçsız uzun cümleler |
3 | Paragraf yapısı: tez cümlesi |
4 | bir fikir oluşturma ve iddia etme |
5 | ana fikri destekleme ve örnek verme |
6 | sonuc cümlesi ve bir bütün olarak paragraf |
7 | tekrar |
8 | Ara sınav |
9 | paragraf çeşitleri |
10 | Bütünsellik ve Uyum |
11 | bütünsellik ve uyum |
12 | Edebi metinler üzerine yazma |
13 | Edebi metinler üzerine yazma |
14 | Edebi metinler üzerine yazma |
|
Kaynaklar: |
Alice Oshima and Ann Hogue Writing Academic English
Edgar V. Roberts Writing about Literature |
|
Diğer Kaynaklar: |
R. R. Jordan Academic Writing Course |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, öykü okuma, sınıf içi yazı yazma, günlük tutma
Tüm öğrencilerin dönem boyunca derslerin %70 ine katılması gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 4 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
6 | Ev ödevleri | 2 | 5,00 | 10,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 25,00 | 25,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 1 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 3 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 2 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 3 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 4 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 2 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 0 |