Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çizgi Roman | ELL 366 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Grafik romanın özelliklerini göstermek |
2. Türün sosyal önemini tartışmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, karikatür ve çizgi romanların ne şekilde üretildiğini, hangi konuları ele aldığını ve nasıl okunduklarını inceler. Kişisel ve siyasi çatışmaları nasıl yansıttıklarını görmek için 20. ve 21. yüzyıl karikatür ve çizgi romanları incelenebilir. Ders ayrıca ilgili kuramsal ve eleştirel kaynakları, karikatürler ile çizgi romanların estetik özelliklerini, kültürel bağlamlarını ve okuyucuları nasıl etkilediğini ele alır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Tarihsel Bilgi |
3 | Biçem ve Terminoloji |
4 | Kuramsal Çerçeve |
5 | Metin Analizi |
6 | Metin Analizi |
7 | Metin Analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | Tarihsel Bilgi - Grafik roman |
10 | Kuramsal Çerçeve |
11 | Metin Analizi |
12 | Metin Analizi |
13 | Metin Analizi |
14 | Metin Analizi |
|
Kaynaklar: |
Randy Duncan, Matthew J. Smith, Paul Levitz, The Power of Comics: History, Form, and Culture
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Will Eisner, Graphic Storytelling and Visual Narrative |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve tartışma. Öğrencilerin derslerin en az %70'ine girmeleri beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Aktiviteler | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 3 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 3 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 1 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 2 |