PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Gotik EdebiyatıELL 3653 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gotik türünün edebi bir tür olarak tanınması
2. Gorik metni yazıldığı dönem içinde tartışmak
3. Kanonik metinler ve onların diğer metinler üzerindeki etkisi konusunda bilgi sahibi olmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Edebi bir tür olarak Gotik edebiyat, diğer edebiyat alt türleriyle bağlantılı olarak veya ortaçağ mimarisinden opera, sinema ve güncel eğilimlere kadar farklı alanlarda ortaya çıkan bir estetik akım olarak ele alınabilir. Bu ders 18. ve 19. yüzyıllardaki eserler üzerine İngiliz, Amerikan, Fransız, Alman veya Rus geleneklerinden birine veya birkaçına yoğunlaşabilir, veya gotik aşk hikayeleri, güneyli Amerikan gotiği, modern gotik, çizgi roman, kara film ve korku filmleri, Gotik rock müziği veya modası gibi alt türlerdeki eserleri inceleyebilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Gotik edebiyat terminolojisi ve temelleri üzerine tartışma
3Gotik edebiyat terminolojisi ve temelleri üzerine tartışma
4Metin analizi
5Metin analizi
6Metin analizi
7Metin analizi
8Ara Sınav
9Çağdaş Gotik üzerine tartışma
10Metin analizi
11Metin analizi
12Metin analizi
13Metin analizi
14Metin analizi
 
Kaynaklar:
Marie Mulvey-Roberts, The Handbook to Gothic Literature
 
Diğer Kaynaklar:
David Punter and Glennis Byron, The Gothic
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı ve tartışma. Öğrencilerin derslerin %70'ine katılımları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Final Sınavı1%35
Dönem Ödevi1%20
Ödev14%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.4
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.1
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 4
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.4
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.3
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.1
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.0
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.3