PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Polisiye EdebiyatELL 3633 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Polisiye Roman türünün özelliklerini öğrenecekler,
2. Polisiye Roman türleri arasındaki farklılıkları ayırdetme becerisi kazanacaklar,
3. Türün bilinirliğini ve toplumsal önemini kavrayacaklardır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, seçilmiş suç ve polisiye kurgu eserlerini tarihsel bağlamı, sosyal önemi, popülerliği veya bilimsel ve yasal durumu açısından inceler. Kurguda dedektif karakterinin ortaya çıkışını inceler; türün tarihsel ve coğrafi gelişimini araştırır; ya da belirli bir tür suç kurgusuna odaklanabilir veya dedektifin türünü inceleyebilir. Anlatıların yapıları, türün uzunca bir süredir ilişkilendirildiği nostalji söylemleri, çağdaş eleştirel ve kuramsal perspektifler ya da modern toplum eleştirisine yönelik sağladığı benzersiz yollara odaklanılarak analiz edilecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Tarihsel Arka Plan
3Yapı ve Terminoloji
4Kuramsal Arka Plan
5Örnek Çalışma
6Örnek Çalışma
7Polisiye Roman Türleri
8Ara Sınav
9Polisiye Roma Türleri
10Kuramsal Arka Plan
11Örnek Çalışma
12Örnek Çalışma
13Örnek Çalışma
14Örnek Çalışma
 
Kaynaklar:
Deane Mansfield-Kelley and Lois Marchino The Longman Anthology of Detective Fiction
 
Diğer Kaynaklar:
P.D. James Talking about Detective Fiction
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma. Öğrencilerin derslerin en az %70'ine katılmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Aktiviteler5%25
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.3
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.2
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 0
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.2
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.3
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.1
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.0
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.2