Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat ve Bilim | ELL 338 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. bilim ve teknoloji bağlamında, çalıştıkları edebi yapıtlardaki uluslararası konu ve sorunlara aşinalık kazanırlar |
2. bilim ve teknoloji bağlamında, çalıştıkları edebi yapıtlar için oluşturulan çağdaş kuramsal çerçeveye aşinalık kazanırlar |
3. dil, edebiyat ve bilim arasındaki ilişkilere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabilirler |
4. kazandıkları kuramsal ve edebi anlayış ışığında, bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders bilim ve teknolojinin edebiyat, kültür ve inanç sistemleri ile olan etkileşimine odaklanır. Derste bilim kurgu ve fantastik edebiyat, çizgi roman, distopya, transhümanist edebiyat, bilgisayar oyunları ve sinemadaki örnekler incelenebilir. Ayrıca, ders bilim ve kültür arasındaki daha genel felsefi etkileşimlere veya bilim ile inanç arasındaki ilişkilere bakabilir. Kapsanan konular çevresel kaygılar, insan/hayvan/makine ilişkileri, bilim, hümanizm, bilgi, doğruluk veya gerçeklik gibi kavramların tartışılması olabilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
3 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
4 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
5 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
6 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
7 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
8 | Ara Sınav |
9 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
10 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
11 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
12 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
13 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
14 | Kuramsal tartışma ve Metin İncelemesi |
|
Kaynaklar: |
Okuma materyali dersin açıldığı dönemde dersi alan öğrencilerin durumu ve ilgi alanlarına göre belirlenecektir. Seçilen okuma malzemesi, edebiyat, sinema, sanat, internet kaynakları ya da diğer kültürel alanları kapsayan uluslararası metinlerden oluşacaktır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, örneklendirme ve sınıf içi tartışma.
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 10 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 4 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 0 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 2 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |