Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat ve Spor | ELL 337 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. • edebi metinleri özellikle spor olayları, etkinlikleri, meydan okumaları vb. ile etkileşimlerine odaklanarak analiz eder |
2. sporun toplum üzerindeki rolü ve etkisi hakkında eleştirel düşünür. |
3. edebiyat eserleri üzerinde sporun rolü ve etkileri üzerine tartışır ve yazar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, edebiyat ve diğer metinlerdeki spor ve spor olaylarının çeşitli anlatımlarına odaklanacaktır. Spor, çeşitli perspektiflerden okunup analiz edilebilen metinsel bir form olarak düşünülebilir. Sporun temel değerlerini özetleyen temalar arasında başarı, başarısızlık, kazanç, kayıp, zafer, aşağılama, umut, hayal kırıklığı, gurur, utanç, dayanışma, saldırganlık, acı ve tatminden söz edilebilir. Sporun bu yönlerini ve hem bireyleri hem de toplumu etkileme ve dönüştürme gücünü etkili bir şekilde kavrayan ve yansıtan birçok edebi eser vardır. Şiir, kurgu, drama ve deneme gibi edebi türlerde bu tür çalışmalara odaklanan ders, hayatın bazı zorluklarını ve karmaşıklıklarını, bireylerin başarılarını ve hayal kırıklıklarını ve toplumların dalgalanan ve değişen değerlerini spor bağlamında inceler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Edebiyat ve Spor İlişkisine Giriş |
2 | Edebiyat ve Spor İlişkisine Giriş |
3 | Edebiyat Metinleri ve Spor |
4 | Edebiyat Metinleri ve Spor |
5 | Edebiyat Metinleri ve Spor |
6 | Edebiyat Metinleri ve Spor |
7 | Edebiyat Metinleri ve Spor |
8 | Ara Sınav |
9 | Edebiyat Metinleri ve Spor |
10 | Edebiyat Metinleri ve Spor |
11 | Edebiyat Metinleri ve Spor |
12 | Sunumlar |
13 | Sunumlar |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Döneme göre belirlenecek çeşitli edebi yapıtlar. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve tartışma.
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 10 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 4 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 0 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 2 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |