Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat ve Medya | ELL 333 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. kitle iletişim araçlarının, filmlerin, reklamların, televizyon programlarının vb. çeşitli yönlerini analiz edecekler |
2. medyanın toplum üzerindeki rolü ve etkisi konusundaki bilgi ve yaklaşımlarının pekiştirecekler |
3. sosyal medyanın toplum üzerindeki rolü ve etkisi hakkında tartışacak, etkileşim kuracak ve yazacaklardır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders edebi metinler ile sözlü, basılı, performansa dayalı, fotoğrafik, yayıncılık, sinema bağlamlı ve dijital medya biçimleri ve uygulamaları dahil diğer iletişim biçimleri arasındaki ilişkileri inceler. Odak alanları arasında görsel kültür ve siber kültür, medya endüstrisinin tarihi, kitle iletişim araçlarının işlevleri ve etkileri, kurumsal bağlamlar, haklar ve mahremiyet sorunları veya karşı kültürler, sosyal hareketler ve protesto mekanizmaları yer alabilir. Ders materyali, gazete, dergi, televizyon, film, reklam, internet ve diğer medyadaki edebi eserlerin çeşitli yansımalarının örneklerini içerecektir. Bu örnekler, öğrencilere medya görüntüleri, sesler ve metinler aracılığıyla anlamların, gerçekliklerin ve inançların nasıl yansıtıldığı ve inşa edildiği veya şekillendirildiği ve sürdürüldüğü konusunda bir fikir vermek için analiz edilecektir. Çeşitli akademisyenler ve eleştirmenler tarafından yapılan çalışmaların okunmasıyla kuramsal ve analitik bir bakış açısı sağlanacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Edebiyat ve Medya İlişkisine Giriş |
2 | Edebiyat ve Medya İlişkisine Giriş |
3 | Edebiyat ve Kitle İletişim Araçları |
4 | Edebiyat ve Kitle İletişim Araçları |
5 | Edebiyat ve Kitle İletişim Araçları |
6 | Edebiyat ve Televizyon |
7 | Edebiyat ve Televizyon |
8 | Ara Sınav |
9 | Edebiyat ve Sosyal Medya |
10 | Edebiyat ve Sosyal Medya |
11 | Edebiyat ve Sosyal Medya |
12 | Sunumlar |
13 | Sunumlar |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Konuyla ilgili çeşitli kitap, dergi, makale vb.'den oluşan derleme |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımını takiben, soru-cevap etkinliği ve tartışma.
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 10 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 4 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 3 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 4 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 4 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 2 |