Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İspanyolca I | SPAN 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İspanyolca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel cümle yapısını öğrenme |
2. Temel cümle yapıları ile kendini ifade etmek |
3. İnsanların kişilik özelliklerini ve fiziksel görünümünü tanımlamak |
4. Kişisel bilgilerle ilgili sorular sorma-cevaplamak |
5. Basit okuma metinlerini okuma,anlama ve analiz etmek |
6. Öğrencileri pratik dil kullanımı ve kariyer beklentilerini genişletmek için çalışma ortamına özgü yapı ile donatmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste temel İspanyolca dil bilgisi konularının yanı sıra öğrencilerin kendilerini ve başkalarını tanıtma, temel diyaloglar kurma, geniş zamanda fiil çekimleyerek olumlu-olumsuz ve soru cümleleri kurmaları hedeflenmiştir. Dört temel beceri ele alınarak öğrencinin İspanyolca'da A1.1 düzeyinde yetkinlik kazanması ve öncelikle sosyal çevrede temel ihtiyaçlarını karşılayabilmesi bu dersin temel amacıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtım,İspanyol Alfabesini öğrenmek,harfler (okuma-dinleme) |
2 | İnsanları, arkadaşları selamlamak ve tanışmak |
3 | Basit sorular sorma - cevaplama |
4 | Şahıs zamirleri ve cümle içinde kullanımları |
5 | 'Olmak' fiili, Sayılar, Diyalog kurma - konuşma |
6 | Soru Kelimeleri, olumsuz ve olumlu sorular |
7 | Sıfatların tekil ve çoğul biçimleri |
8 | Estar fiili |
9 | Ser, Estar ve Haber fiilleri arasındaki farklar, kullanım yerleri |
10 | Yer Edatları |
11 | Geniş Zaman Düzenli-Düzensiz fiiller |
12 | Saati sorma-cevaplama |
13 | Dinleme, okuma ve konuşma egzersizleri |
14 | Alıştırmalar, tekrar |
|
Kaynaklar: |
1) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro del Alumno, 2000, F. Castro, F. Marin, R. Morales y S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-045-X ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A.
2) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro de Ejercicios, 2000, F. Castro, F. Marin, S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-046-8 ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A
Bu iki kitabın ilk dört ünitesi SPAN101 dersi için kullanılmaktadır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste kullanılan ek materyaller. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İspanyolca dilbilgisini anlamak ve temel diyaloglar kurabilmek için öğrenci katılımına dayalı dinleme, yazma, okuma ve konuşma aktiviteli yapılan bir derstir.
Ders konularına ek olarak; dikte, dinleme anlama, aksan alıştırmaları
Kelime bilgisini geliştirmek için ‘flashcards’ kullanımı,
Ek kaynaklardan alıştırmalar ve ödevler,
Sınıf içi soru cevap alıştırmaları,
İspanya hakkında genel kültür bilgileri,
Görsel ve işitsel kaynaklar: konularla ilgili videolar ve müzik. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Sınıf Katılımı | 0 | %5 |
Derse Devamsızlık | 0 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |