| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| İspanyolca I | SPAN 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İspanyolca |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Öğrenciler temel İspanyolca cümle yapılarını tanıyabilir ve bu yapılarla kısa ifadeler oluşturabilir. |
| 2. Öğrenciler kendileriyle ilgili temel bilgileri (isim, yaş, milliyet, meslek vb.) uygun cümle yapılarıyla sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir. |
| 3. Öğrenciler kişilerin fiziksel ve kişilik özelliklerini basit sıfatlar kullanarak tanımlayabilir. |
| 4. Öğrenciler günlük yaşamla ilgili kişisel bilgileri içeren sorular sorabilir ve kısa cevaplar verebilir. |
| 5. Öğrenciler kısa ve sade okuma metinlerini okuyabilir, ana fikri belirleyebilir ve basit soruları yanıtlayabilir. |
| 6. Öğrenciler günlük hayata ve başlangıç düzeyine uygun kelime dağarcığı ve kalıpları kullanarak sınıf içinde temel iletişim kurabilir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu derste temel İspanyolca dil bilgisi konularının yanı sıra öğrencilerin kendilerini ve başkalarını tanıtma, temel diyaloglar kurma, geniş zamanda fiil çekimleyerek olumlu-olumsuz ve soru cümleleri kurmaları hedeflenmiştir. Dört temel beceri ele alınarak öğrencinin İspanyolca'da başlangıç düzeyinde yetkinlik kazanması ve öncelikle sosyal çevrede temel ihtiyaçlarını karşılayabilmesi bu dersin temel amacıdır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Tanıtım, İspanyol Alfabesini öğrenmek, harfler (okuma-dinleme) |
| 2 | İnsanları, arkadaşları selamlamak ve tanışmak |
| 3 | Basit sorular sorma - cevaplama, teşekkür belirtme ve karşılık verme |
| 4 | Şahıs zamirleri ve cümle içinde kullanımları |
| 5 | 'Olmak' fiili, Sayılar, Diyalog kurma - konuşma |
| 6 | Soru Kelimeleri, olumsuz ve olumlu sorular |
| 7 | Sıfatların tekil ve çoğul biçimleri |
| 8 | Estar fiili |
| 9 | Ser, Estar ve Haber fiilleri arasındaki farklar, kullanım yerleri |
| 10 | Yer Edatları |
| 11 | Geniş Zaman Düzenli-Düzensiz fiiller |
| 12 | Saati sorma-cevaplama |
| 13 | Dinleme, okuma ve konuşma egzersizleri |
| 14 | Alıştırmalar, tekrar |
| |
| Kaynaklar: |
| 1) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro del Alumno, 2000, F. Castro, F. Marin, R. Morales y S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-045-X ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A.
2) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro de Ejercicios, 2000, F. Castro, F. Marin, S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-046-8 ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A
Bu iki kitabın ilk dört ünitesi SPAN101 dersi için kullanılmaktadır. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Derste kullanılan ek materyaller. |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| İspanyolca dilbilgisini anlamak ve temel diyaloglar kurabilmek için öğrenci katılımına dayalı dinleme, yazma, okuma ve konuşma aktiviteli yapılan bir derstir.
Ders konularına ek olarak; dikte, dinleme anlama, sesletim alıştırmaları
Ek kaynaklardan alıştırmalar ve ödevler,
Sınıf içi soru cevap alıştırmaları,
İspanya hakkında genel kültür bilgileri,
Görsel ve işitsel kaynaklar: konularla ilgili videolar ve müzik. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| Sınıf Katılımı | 0 | %5 |
| Ders Katılımı | 1 | %5 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 4,00 | 4,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 4,00 | 4,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 3 |
| 2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 1 |
| 3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 1 |
| 4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 1 |
| 5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 0 |
| 6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 1 |
| 7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 1 |
| 8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 1 |
| 9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 1 |
| 10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 1 |
| 11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 1 |
| 12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 1 |