Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Almanca II | ALM 102 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler kendileri ve başkaları hakkında temel bilgiler verebilir. |
2. Öğrenciler gündelik selamlama biçimlerini bilir ve uygun kullanabilir. |
3. Öğrenciler hobilerinden bahsedebilir. |
4. Öğrenciler Alman dilinin sesletim kurallarını tanır ve uygular. |
5. Öğrenciler okuma becerilerini geliştirir. |
6. Öğrenciler Almanca konuşulan ülkelerde (Almanya, Avusturya, İsviçre) temel iletişim becerilerini edinir. |
7. Öğrenciler kısa konuşmaları anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Alm 101 Almanca I |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, ALM 101’i tamamlamış öğrenciler için tasarlanmış bir ileri başlangıç seviyesi dil dersidir. Ders kapsamında öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtma, günlük selamlaşmaları uygun şekilde kullanma, hobilerden bahsetme ve temel düzeyde bilgi paylaşma becerilerini geliştirir. Ayrıca, sesletim kurallarını daha doğru bir şekilde uygulayarak konuşma ve dinleme becerilerini pekiştirirler. Okuma becerilerinin yanı sıra kısa diyalogları anlama yetilerini ilerletir ve Almanca konuşulan ülkelerde (Almanya, Avusturya, İsviçre) etkili iletişim kurmak için gereken temel becerileri edinirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kayıt, Bir önceki dönemin genel tekrarı |
2 | Kişi hakkında bilgilendirme: İyelik zamirleri-şimdiki zaman: sahip olmak eylemi ve ayrılabilir eylemler |
3 | Aktiviteler ve hobiler: Modal eylemler: istemek |
4 | Zaman, haftanın günleri. tümce dizimi: iki bölümlü eylemler, ayrılabilir eylemler |
5 | Akrabalık nitelendirmeleri, sesletim |
6 | I. Arasınav |
7 | Şehirde etkinlikler: İsmin i-hali: belirli belirsiz tanımlayıcı |
8 | Yiyecek-içecek sipariş verme:olumsuzlama-şimdiki zaman:ünlü değişmeleri e›i |
9 | Ödeme işlemleri-fiyatlar, modal eylemler: können, müssen |
10 | Sesletim: Tümce vurgusu |
11 | II. Arasınav |
12 | Tümce dizimi: Modal eylemler |
13 | Zamir: belgisiz zamir; man |
14 | Genel tekrar ve final sınavına hazırlık |
|
Kaynaklar: |
Albrecht, Ulrike; Dane, Dorethea: Passwort Deutsch 1. Kurs- und Übungsbuch mit Audio CD+Wörterheft, Klett, 2017
ISBN: 978-3-12-676410-0 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Luscher, Renate: Übungsgrammatik für Anfänger. Deutsch als Fremdsprache. Max Hueber Verlag, 2009. ISBN: 3-19-007447-X
Dinsel, Sabine; Susanne Geiger: Grosses Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Hueber, 2009 ISBN: 3-19-101721-7
Busse, Joachim: “der”, “die” oder “das”? Übungen zum Artikel. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007456-3
Schmitt, Richard: Weg mit den typischen Fehlern! Teil 1. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007451-8 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders interaktif olarak işitsel-görsel materyaller (Audio-CD, Powerpoint, DVD), ders notları ve alıştırma çıktılarıyla desteklenerek işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |