Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Almanca I | ALM 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler kendisi ve başkaları hakkında bilgi verebilir |
2. Öğrenciler selamlama biçimlerini kullanabilir. |
3. Öğrenciler hobilerinden bahsedebilir. |
4. Öğrenciler Almanca'nın sesletim kurallarını açıklayabilir ve kullanabilir. |
5. Öğrenciler temel düzeyde okuma becerisi kazanabilir |
6. Öğrenciler Almanca konuşulan ülkelerde (D-A-CH) gereksinim duyulan temel sözlü becerileri kullanabilir. |
7. Öğrenciler kısa konuşmaları anlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere Almanca dilinde temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlayan başlangıç seviyesinde bir dil dersidir. Öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtmayı, günlük konuşmalara katılmayı ve hobiler gibi basit konular hakkında konuşmayı öğrenir. Ayrıca, Almanca sesletim kurallarını tanıyıp doğru bir şekilde uygulama becerisi geliştirir. Ders kapsamında, öğrencilerin kısa metinleri okuyup anlamaları sağlanır. Etkileşimli etkinlikler ve pratik alıştırmalarla, öğrenciler Almanca konuşulan ülkelerde (Almanya, Avusturya ve İsviçre) temel iletişim için gerekli sözlü becerileri edinir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders kurallarının açıklanması. Kendini tanıtma, temel bilgiler verme. Selamlama biçimleri. |
2 | Bir başkasını tanıtma. Kişi hakkında sorular sorma (Yaşadığı yer, Geldiği ülke vb.) ülke vb. |
3 | Alfabe ve sesletim kurallarının öğrenilmesi. Metinlerden temel bilgilerin sağlanması |
4 | Sayılar, Saatler, Tarih; Vedalaşma. |
5 | Şimdiki zaman eylem çekimleri. Şahıs zamirleri, Emir kipleri |
6 | I. Arasınav |
7 | Mekanlar, insanlar ve nesnelerin betimlenmesi |
8 | Sözcük türü olarak İsimler, belirli tanımlayıcı; İsimlerin tekil/çoğul biçimleri |
9 | İsimlerin, eylemlerin ve sıfatların olumsuzlaması. Sıfatların kullanımı |
10 | Soru kalıpları, W-soruları, ön hal edatı "in"+Ülkeler |
11 | II. Arasınav |
12 | Sözcük Bilgisi, W-Sorusu "woher", ön hal edatı aus+ülkeler |
13 | İyelik tanımlayıcılar, şimdiki zaman "haben" ayrılabilir eylemler, modal eylemler |
14 | Tümce dizilimi iki bölümlü eylemler, modal eylemler; Sesletim kuralları; uzun ve kısa ünlüler (ä,ö,ü) Final sınavına hazırlık |
|
Kaynaklar: |
Albrecht, Ulrike; Dane, Dorethea: Passwort Deutsch 1. Kurs- und Übungsbuch mit Audio CD+Wörterheft, Klett, 2017
ISBN: 978-3-12-676410-0 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Luscher, Renate: Übungsgrammatik für Anfänger. Deutsch als Fremdsprache. Max Hueber Verlag, 2009. ISBN: 3-19-007447-X
Dinsel, Sabine; Susanne Geiger: Grosses Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Hueber, 2009 ISBN: 3-19-101721-7
Busse, Joachim: “der”, “die” oder “das”? Übungen zum Artikel. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007456-3
Schmitt, Richard: Weg mit den typischen Fehlern! Teil 1. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007451-8
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders interaktif olarak, işitsel-görsel materyaller (Audio-CD, Powerpoint, DVD), ders notları ve alıştırma çıktılarıyla desteklenerek işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |