Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Almanca I | ALM 101 | 4 | 9 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders sonunda öğrenciler aşağıdaki kazanımları edinir: - Kendisi ve başkaları hakkında bilgi verir. - Selamlama biçimlerini bilir. - Hobilerinden bahsedebilir - Alman dilinin sesletim kurallarını bilir. - Okuma becerisi kazanır - Almanca konuşulan ülkelerde (D-A-CH) gereksinin duyulan temel sözlü becerileri edinir. - Kısa konuşmaları anlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, başlangıç seviyesinde veya dili hiç bilmeyen bütün bölümlerden öğrenciler için tasarlanmıştır. Bu derste işlenecek konular: Eylem çekimleri, düzenli/düzensiz eylemler,özne-yüklem uyumu, şahıs zamirleri, soru kalıpları -w-soruları, evet/hayır soruları- olumlu/olumsuz tümceler, belirli/belirsiz tanımlayıcılar, emir kipi ve Almancanın sesletim kuralları.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders kurallarının açıklanması. Kendini tanıtma, temel bilgiler verme. Selamlama biçimlerin |
2 | Bir başkasını tanıtma. Kişi hakkında sorular sorma (Yaşadığı yer, Geldiği ülke vb.) ülke vb. |
3 | Alfabe ve sesletim kurallarının öğrenilmesi. Metinlerden temel bilgilerin sağlanması |
4 | Sayılar, Saatler, Tarih; Vedalaşma. |
5 | Şimdiki zaman eylem çekimleri. Şahıs zamirleri, Emir kipleri |
6 | I. Arasınav |
7 | Mekanlar, insanlar ve nesnelerin betimlenmesi |
8 | Sözcük türü olarak İsimler, belirli tanımlayıcı; İsimlerin tekil/çoğul biçimleri |
9 | İsimlerin, eylemlerin ve sıfatların olumsuzlaması. Sıfatların kullanımı |
10 | Soru kalıpları, W-soruları, ön hal edatı "in"+Ülkeler |
11 | II. Arasınav |
12 | Sözcük Bilgisi, W-Sorusu "woher", ön hal edatı aus+ülkeler |
13 | İyelik tanımlayıcılar, şimdiki zaman "haben" ayrılabilir eylemler, modal eylemler |
14 | Tümce dizilimi iki bölümlü eylemler, modal eylemler; Sesletim kuralları; uzun ve kısa ünlüler (ä,ö,ü) Final sınavına hazırlık |
|
Kaynaklar: |
Albrecht, Ulrike; Dane, Dorethea: Passwort Deutsch 1. Kurs- und Übungsbuch mit Audio CD+Wörterheft, Klett, 2017
ISBN: 978-3-12-676410-0 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Luscher, Renate: Übungsgrammatik für Anfänger. Deutsch als Fremdsprache. Max Hueber Verlag, 2009. ISBN: 3-19-007447-X
Dinsel, Sabine; Susanne Geiger: Grosses Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Hueber, 2009 ISBN: 3-19-101721-7
Busse, Joachim: “der”, “die” oder “das”? Übungen zum Artikel. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007456-3
Schmitt, Richard: Weg mit den typischen Fehlern! Teil 1. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007451-8
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders interaktif olarak, işitsel-görsel materyaller (Audio-CD, Powerpoint, DVD), ders notları ve alıştırma çıktılarıyla desteklenerek işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |