Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikolojiyi Anlamak | PSY 100 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sosyal psikolojinin temel kavramlarını tanımlar |
2. alanın önemli kuramlarını açıklayabilir |
3. duygu, düşünce ve davranışları etkileyen sosyal faktörleri anlar ve yorumlayabilir |
4. araştırma bulgularını yorumlayabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, sosyal psikolojinin kuramlarını ve araştırma tekniklerini psikoloji dışı bölümlerden gelen öğrencilere tanıtmaktadır. Sosyal psikoloji, bireylerin sosyal durumlar içindeki davranışlarını, düşüncelerini ve duygularını anlamaya çalışan bilimsel bir alandır. Ders, sosyal algı, sosyal etki, atıf, tutumlar, önyargı, stereotipler ve çekicilik gibi çeşitli önemli konuları kapsayarak öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve araştırma alanlarını geniş bir perspektiften sunar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı ve Beklentiler |
2 | Sosyal Psikoloji: Hayatın Sosyal Yanını İnceleyen Bilim |
3 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünyamız Hakkında Ne Düşünüyoruz? |
4 | Sosyal Algı: Başkalarını Algılama ve Anlama |
5 | Benlik: "Ben Kimim?"Sorusuna Yanıt |
6 | 1. Arasınav |
7 | Tutumlar: Sosyal Dünyayı Değerlendirmek ve Yanıt Vermek |
8 | Kalıpyargılar, Önyargılar ve Ayrımcılık- Nedenleri, Etkileri ve Çözümleri |
9 | Kişilerarası Çekim ve Yakın İlişkiler |
10 | Sosyal Etki: Başkalarıın Davranışlarını Değiştirmek |
11 | Gruplar ve Bireyler- Aidiyetin Sonuçları |
12 | Sosyal Psikoloji-İlkelerini Hukuk, Sağlık ve İş Alanlarına Uygulamak |
13 | 2. Arasınav |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi ve Son Görüşler |
|
Kaynaklar: |
Baron, A..R., Branscombe, R. N., & Byrne, D. Social Psychology (12th Edition) Pearson 2009 0205619215 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı. Derse devam zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav I | 1 | %30 |
Ara Sınav II | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 3 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 2 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 3 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 1 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 3 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 1 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 4 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 0 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 4 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 0 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 0 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 0 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 2 |