PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Akademik Başarı ve Yaşam BecerileriADA 2282 + 022,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Problem Çözme de yeni yollar aramalarını sağlar
2. Akademik başarılarıyla ilgili sorunların farkına varırlar
3. Akademik başarıları artar
4. Eleştirel düşünmeye başlarlar
5. Stresle, duyguları ile başetmeyi öğrenirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yaşam becerileri günlük hayatta okulda, evde, iş yerinde karşılaştığımız zorluklarla başa çıkmak için gerekli olan yetenekleri ifade eder. Yaşam becerileri hayatımızın boyunca ihtiyaç duyacağımız yeteneklerdir. Yaşam becerileri bireylerin gündelik ihtiyaçlar ve zorluklarla başa çıkabilmelerini sağlayan uyarlanabilir ve olumlu davranışsal yeteneklerdir. Yaşam becerilerinin, bireylerin gelişim ve değişim sürecinde varlıklarını etkin bir şekilde devam ettirebilmeleri için sahip olmaları gereken yeterlilikleri ifade ettiği görülmektedir. Yaşam becerileri şu şekilde sıralanabilir:
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Akademik Başarı Nedir
2Akademik Başarıyı Etkileyen Değişkenler Nelerdir
3Öğrenme ve öğrenme kuramları
4Özfarkındalık
5Karar Verme
6Yaratıcı Düşünme
7Eleştirel Düşünme
8Problem Çözme
9İletişim
10Sözsüz İletişim
11Kişilerarası İlişkiler
12Empati
13Stresle Başetme
14Duygularla Başetme , Zaman Yönetimi
 
Kaynaklar:
The World Health Organization [WHO]. (1997). Life skills education in schools. Programme on mental health. Dıvısıon Of Mental Health anPreventıon of Substance Abuse. World Health Organızatıon. Dökmen, Üstün (2018) Empati. İstanbul: Remzi Kitabevi Ökdem, Meltem (2018) Ders Notları. Nosich, G. (2018). Learning To Think Things Through. ( Çeviren Yrd. Doç. Dr. Birsel Aybek) Sabuncuoğlu Z. ve Paşa M. (2002) Zaman Yönetimi.Bursa:Ezgi Kitabevi
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze eğitim yapılmakta anlatım, sunum yapma, soru- cevap yöntemleri kullanılmaktadır
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%60
Ödev1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)15,005,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır.2
2Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep  ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir.0
3Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir.0
4Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur.0
5Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir.0
6Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur.0
7Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir.0
8Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir.0
9Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir.2
10Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir.0
11Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir.0
12Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır.2
13Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir.0
14Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.0
15Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir.0
16Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır.0
17Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir.0
18Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir.3