| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Uygarlık Tarihi | CEC 224 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Değişik analiz birimleri konusunda bilinçlendirmek. |
| 2. Uygarlıkların etkileşimlerini konusunda bilgilendirmek. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Olaylara değişik platformlardan bakılabileceği, tarihsel açıdan, uygarlıkların etkileşimlerinin, günümüz dünyasına olan etkileri konularında bilgilerin yer aldığı, analiz biriminin sadece devletler olmayıp uygarlıkların da olabileceğini kapsayan bir derstir.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Dersin tanıtımı: Tarih Öncesi Devirler ve Tarih Devirleri, Tarih ve Uygarlık Tarihi, Uygarlığın Tarihsel Süreci. |
| 2 | Kültür ve Uygarlık (Maddenin Evrimi: İnorganik Evrim; Canlının Evrimi: Organik Evrim, İnsanın Evrimi: Kültürel Evrim) |
| 3 | Ön Asya uygarlıkları: Eski Mezopotamya Uygarlığı (Sümer, Akad, Babil) |
| 4 | Ön Asya uygarlıkları: Eski Mısır uygarlığı, Fenike uygarlığı |
| 5 | Anadolu uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartular |
| 6 | Ege ve Anadolu uygarlıkları: Lydialılar ve İonyalılar |
| 7 | Akdeniz uygarlıkları: Antik Yunan, Etrüskler ve Romalılar |
| 8 | Uzak Doğu uygarlıkları: Çin, Hint ve Pers uygarlıkları |
| 9 | Orta Asya Türk uygarlığı |
| 10 | Amerika uygarlıkları: Aztekler, Mayalar, İnkalar, Kızılderililer |
| 11 | Ortaçağ: Hristiyanlık ve Müslümanlık |
| 12 | Modern dönemler: Coğrafi keşifler, Rönesans, Reform |
| 13 | Modern dönemler: Sanayileşme |
| 14 | Uygarlık yolu |
| |
| Kaynaklar: |
| Editör: İsmail Güven. (2007). Uygarlık Tarihi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
Fernand Braudel.(1993). A History of Civilizations. USA: Penguin Books. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Hüseyin Gazi Topdemir, Seda Özsoy. (2015). Uygarlık Tarihi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders, yüz yüze eğitim tekniğiyle, yansılarla anlatım, ders konusu ile ilgili film gösterimi, ödevler verilmesi ve öğrenciler tarafından sunumlar yapılması suretiyle yapılmaktadır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 1 | %20 |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 7 | 1,00 | 7,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 8 | 1,00 | 8,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 1 |
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
| 3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 4 |
| 4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
| 5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
| 7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 3 |
| 8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
| 9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
| 10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 3 |
| 11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |