PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yeni Ürün GeliştirmeMAN 4413 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 21. yüzyıl şirketleri için yeni ürün geliştirmenin önemini yönetim perspektifinden tartışın
2. Pazarlama perspektifinden yeni ürün geliştirmenin stratejik yönetimindeki temel kavram ve sorunların anlaşılmasını geliştirmek
3. Yeni ürün geliştirme fırsatlarını değerlendirmek için seçilen pazarlama araştırma araçlarının nasıl uygulanabileceğine dair anlayışı geliştirmek.
4. Yeni bir ürünün pazarlama fırsatını potansiyel kullanıcıları açısından tanımlayıp değerlendirebilme.
5. Yeni ürün sorunlarının temel nedenlerini belirleyin ve tartışın
6. Yeni ürün geliştirme ekiplerinin oluşum yollarını tanımlama ve değerlendirme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yeni ürün ve hizmetler, şirketlerin başarısı için çok önemlidir. Bununla birlikte, aynı zamanda riskli bir iştir ve yeni ürünlerin önemli bir yüzdesi pazarda başarısız olur. Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirmeyi (NPD) içeren bir ürünü fikir üretiminden piyasaya sürmeye getirmek için kullanılan başarılı stratejileri, süreçleri ve yöntemleri incelemektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yeni Ürün Geliştirme Giriş - Yeni Ürün Geliştirmenin Stratejik Unsurları
2Yeni Ürün Süreci
3Yeni Ürünler İçin Stratejik Planlama
4Yaratıcılık ve Ürün Konsepti
5Müşterilerin Sorunlarını Bulma ve Çözme - Analitik Yaklaşımlar - Algısal Haritalama
6Müşterilerin Sorunlarını Bulma ve Çözme - Analitik Yaklaşımlar - Ödünleşim Analizi ve Kalitatif Teknikler
7Konsept Değerlendirme Sistemi
8Ara Sınav
9Konsept Testi ve Tam Ekran
10Satış Tahmini ve Finansal Analiz
11Tasarım ve Geliştirme Ekibi Yönetimi ve Ürün Kullanım Testi
12Stratejik Lansman Planlaması ve Stratejik Planlamanın Uygulanması
13Pazar Testi ve Lansman Yönetimi
14Proje sunumu
 
Kaynaklar:
Crawford, C. Merle and Anthony DiBenedetto New Product Development Irwin/McGraw-Hill 2014 Trott, P. Innovation Management and New Product Development Pearson Education 2016 9781292133423
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıf içi dersler Atanan vakaların tartışılması Grup proje hazırlığı Öğrenci yazılı ve sözlü sunum Öğrencinin tüm derslere katılması beklenir. Sınıf içi tartışmalara katılım ve katılım, bu kursun öğrenme deneyiminin ayrılmaz bir parçasıdır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Dönem Ödevi1%30
Final Sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur.4
2Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur.4
3İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur.3
4Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur.4
5Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir.3
6İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir.3
7Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.3
8İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir.4
9Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir.4
10Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır.3
11Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır.4
12Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.3
13Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.4
14İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir.4
15İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.4
16Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir.4