Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Örgütsel Kültür | MAN 440 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Örgütsel kültür kavramını tanımlamak |
2. Kültür düzeyini açıklamak |
3. Dört ana kültürel türü açıklamak |
4. Kültür değişiminin gücünü tanımak |
5. Liderlik tarzı ile kültürün ortaya çıkışı arasındaki ilişkiyi tanımlamak |
6. Örgütsel kültür ve örgütsel değişim arasındaki ilişkiyi açıklamak |
7. Örgütsel kültür ve örgütsel gelişim arasındaki ilişkiyi açıklamak |
8. Organizasyon kültürü için bazı vakaları tanımlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, "örgütsel kültür" kavramının temel bir anlayışını oluşturmayı ve kültürün nasıl tanımlanacağına dair net bir anlayış sağlamayı, örgütsel strateji için net bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin bir diğer önemli amacı, öğrenciye örgütsel kültürün hem teorileri hem de pratik uygulamalarını göstermektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Organizasyon kültürünü değiştirilmesi |
2 | Organizasyon kültürünü yönetme ihtiyacı, kültür değişikliği ihtiyacı |
3 | Kültür değişiminin gücü, örgütsel kültürün anlamı |
4 | Analiz seviyesi |
5 | Değer ve rekabet eden değerler |
6 | Kültür Türleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Rekabet eden değerler modelinin uygulanabilirliği |
9 | İnsan kaynakları yönetimi rolleri, kurumsal misyon ve vizyonlar |
10 | Zamanla kültür değişimi, olgun organizasyonda kültür değişimi |
11 | Kurumsal kültür profili oluşturmak |
12 | Organizasyon kültürünü belirlemek ve değiştirmek |
13 | Kültürel değişimin anahtarı olarak bireysel değişim |
14 | Organizasyon kültürünün değişmesi vaka çalışmaları |
|
Kaynaklar: |
Kim S. Cameron, Diagnosing and Changing Organizational Culture ,2011, ISBN:978-0470650264 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Matts Alvesson Understanding Organizational Culture SAGE 2002 978- 0857025579 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Makale İncelemeleri, Anlatım, Örnek Olay Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 2 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 0 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 2 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 2 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 2 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 3 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |