PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Halkla İlişkiler UygulamalarıHİR 4013 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Halkla ilişkiler uygulama alanlarının neler olduğunu bilir.
2. Halkla İlişkiler kampanyasının aşamalarını öğrenir
3. Halkla ilişkiler uygulamalarının planlanma sürecini bilir.
4. Halkla ilişkiler kampanyasının uygulanma basamağını bilir.
5. Halkla ilişkiler kampanyasının ölçme ve değerlendirme sürecini bilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, halkla ilişkilerin tüm faaliyet alanları ve ilgili uygulamalarına odaklanmaktadır. Halkla ilişkiler kavramı/kapsamı ve süreci içerisinde kampanya ve proje (halkla ilişkiler kampanyası/projesi) planlanma, uygulanma ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş/tanışma-Halkla ilişkiler uygulamaları kavramı ve kapsamı
2Halkla İlişkilerde planlama ve uygulama süreci
3Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 1. Bölüm (Araştırma)
4Halkla ilişkilerde kampanyası planlama – 2. Bölüm (Planlama)
5Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 3. Bölüm (Uygulama)
6Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 4. Bölüm (Ölçme ve Değerlendirme) Genel değerlendirme
7Vize sınavı
8Halkla ilişkiler kampanya/projeleri ve etik
9Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
10Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
11Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
12Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
13Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Göztaş, A., Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık Okay, A. Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler Kavram strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları. Vural, Z. B. Bat, M. (2018). Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe. İstanbul: İletişim Yayınları. Sarıoğlu, E. B. (2019). Dijital Halkla İlişkiler. Konya: Eğitim Yayınevi. Özel, P. A. Ser, n. Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin Yayınları. Okay, A., Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler ve Medya. İstanbul: Der Kitabevi
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, örnek kampanya incelemeleri, ödev sunumları, vize ve final sınavları.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%30
Proje Sunumları1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor