PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Halkla İlişkiler UygulamalarıHİR 401413 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Halkla İlişkilerin kökenlerini ve ilk örneklerini bilir
2. Halkla İlişkiler kampanyasının aşamalarını öğrenir
3. Halkla İlişkilerin farklı türlerini ve uygulama alanlarını kavrar
4. bir halkla ilişkiler kampanyası geliştirebilir ve bu kampanyaya eşlik edecek görsel, yazılı materyalleri tasarlayabilir
5. Grup çalışması konusunda deneyim kazanır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Halkla İlişkiler alanında günümüzde mevcut olan uygulamalar ve alana ilişkin genel kuramsal yaklaşımlar, örnek anlatımlar ve öğrenci projeleri eşliğinde ders kapsamında ele alınmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersle ilgili genel tanıtım, Öğrencilerle ders akışının ve işleyişinin değerlendirilmesi, Halkla İlişkiler Alanıyla ilgili genel tartışma. Halkla İlişkiler Uygulamalarının günümüzde işletmeler, kamu kurum kuruluşları ve sivil toplum örgütleri açısından taşıdığı önem ve oynadığı rol.
2Geleneksel halkla ilişkiler anlayışı ve tarihsel örnekler (Amerikan Halkla İlişkiler Geleneği, ticari halkla ilişkiler kampanyalarının ilk örnekleri: Bernays, P.T. Barnum, Ivy Lee).
3Halkla İlişkiler Alanına Özgü Kuramsal Yaklaşımlar. Halkla İlişkiler Uygulamalarının temel bileşenleri. Halkla İlişkiler Stratejisinin Aşamaları. Uygulama: Halkla İlişkiler Strateji Taslağı Hazırlama. Uygulama: Örnek Halkla İlişkiler Strateji Taslağı Oluşturma.
4Türkiye'de Halkla İlişkiler alanında önemli dönemeçler ve ilk örnekler. Kamu Yönetimi merkezli halkla ilişkiler uygulamalarının gelişimi. Örnek Tartışma: Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Uygulamaları Etimesgut Belediyesi Örneği.
5Halkla İlişkiler alanında yeni yönelimler: sosyal sorumluluk, sivil toplum örgütlerinin halkla ilişkiler uygulamaları ve küresel toplumsal hareketler ile halkla ilişkiler alanının ortaklığı
6Halkla İlişkiler Alanında Yeni Yönelimler 2: Gerilla Halkla İlişkiler, Uluslararası Kuruluşlar, Göç, Afetler, Acil Durumlar ve Kriz anlarında halkla ilişkilerin rolü ve önemi. Örnek Uygulama: Covid-19 Pandemi Süreci Halkla İlişkiler Eylem Planı.
7Vize sınavı
8Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları: Sosyal Medya ve Paylaşım Ortamlarında halkla ilişkiler. Uygulama: TOGG Halkla İlişkiler Kampanyası.
9Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları 2: Sanal dünyalar, oyun içi halkla ilişkiler. Youtube Fenomenleri, Dijital Kanaat Önderleri ve sosyal medya yıldızları örneğinde halkla ilişkiler uygulamaları.
10Dijital Halkla İlişkiler Uygulamalarının Alet Çantası: Veri Görselleştirme, Infografik, Dijital Advertorial, İçerik Yerleştirme.
11Grup Ödevi: Siber Zorbalığa Karşı Dijital Halkla İlişkiler Kampanyası. Öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması, Brief, Misafir Sunumu ve Tartışma.
12Öğrenci Ödevlerinin tartışılması, Sunumlar, Kampanya Stratejisinin tamamlanması
13Grup Sunumları, Kampanya Lansmanının Planlanması, Zamanlama Çizelgesi, Post-Campaign stratejileri, Medyayla İlişkiler.
14Dönem Sonu Değerlendirmesi, Öğrenci Görüşleri ve yürütülen proje üzerine tartışmalar.
 
Kaynaklar:
Fraser P. Seitel, Halkla İlişkiler Uygulaması, Nobel Akademi Yay., 2016.
 
Diğer Kaynaklar:
Özlem Aşman Alikılıç, Halkla İlişkiler 2.0, Efil, 2011. Kolektif, Halkla İlişkiler Perspektifinden Sivil Toplum, Pales, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım. Örnek Projelerin Tartışılması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Final Sınavı1%50
Ödev4%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor