Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İkna ve Sosyal Etki | HİR 308 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İkna kavramı hakkında bilgi sahibi olur. |
2. İkna kavramına yönelik var olan kuramlardan yararlanmayı öğrenir. |
3. İknaya yönelik uygulamalardan haberdar olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı; ikna teknikleri, bu tekniklerin uygulanma koşulları, etki-tepki mekanizmasının işleyişi, ikna modelleri, süreç yönetimi, ikna politikalarının oluşturulması, halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin yöneldiği kitlenin analizi, ikna söylemlerinin oluşturulması, ikna ve yönetim süreçlerinin tutarlılığını sağlayacak koşullar, ikna-toplumsal rıza ilişkisi, sosyal etkinin avantaj ve dezavantajlarının yönetilmesine yönelik prensiplerin kavranması ve uygulama örnekleriyle desteklenmesidir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş/tanışma-ikna kavramı |
2 | İkna kavramı ve kapsamı – tarihsel gelişimi |
3 | İkna unsurları, kuramları ve yaklaşımları |
4 | İkna edici iletişim, ikna teknikleri, tutum, algı.. |
5 | İkna edici iletişim, ikna teknikleri, tutum, algı.. |
6 | Sosyal etki kavramı, kuramsal boyutu – Genel tekrar |
7 | Vize |
8 | Sosyal etki ve uyma |
9 | İkna edici iletişim türleri, sosyal boyutu – sosyal etki |
10 | İkna edici iletişim türleri, sosyal boyutu – sosyal etki |
11 | Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları uygulama örnekleri |
12 | Ödev/ proje sunumları |
13 | Ödev/ proje sunumları |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Gürüz, D. Eğinli, T. A. (2022). Kişilerarası İletişim Ankara: Nobel
Gürüz, D. Eğinli, T. A (2018). İkna Olmak. Ankara: Detay Yayıncılık
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, örnek olay incelemeleri, ödev sunumları, vize ve final sınavları. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %50 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |