Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İkna ve Sosyal Etki | HİR 308 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İkna kavramı hakkında bilgi sahibi olur. |
2. İkna kavramına yönelik var olan kuramlardan yararlanmayı öğrenir. |
3. İknaya yönelik uygulamalardan haberdar olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı; ikna teknikleri, bu tekniklerin uygulanma koşulları, etki-tepki mekanizmasının işleyişi, ikna modelleri, süreç yönetimi, ikna politikalarının oluşturulması, halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin yöneldiği kitlenin analizi, ikna söylemlerinin oluşturulması, ikna ve yönetim süreçlerinin tutarlılığını sağlayacak koşullar, ikna-toplumsal rıza ilişkisi, sosyal etkinin avantaj ve dezavantajlarının yönetilmesine yönelik prensiplerin kavranması ve uygulama örnekleriyle desteklenmesidir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriğinin açıklanması |
2 | Tutum, tutum değişikliği |
3 | İkna |
4 | Sosyal Etki |
5 | İkna Yaklaşımları |
6 | İkna kuramları |
7 | Vize |
8 | Reklam ve ikna |
9 | Halkla ilişkiler ve ikna |
10 | Medya ve ikna |
11 | İletişim kampanyaları ve ikna |
12 | İkna ve etik |
13 | Dönem değerlendirmesi |
14 | Dönem değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
Andaç Demirtaş Madra, Tutum, Tutum Değişimi ve İkna, Nobel, 2012 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Metinay İnceoğlu; Tutum, Algı, İletişim, Elips, 2004 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |