Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Medyada İçerik Üretimi | HİR 306 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sosyal medya platformlarına özgü içerik üretiminin temel ilkelerini ve biçimlerini tanımlayabilir. |
2. Hedef kitleye uygun stratejik içerikleri; metin, görsel ve görsel-işitsel formatlarda geliştirebilir. |
3. Kullanıcı etkileşimini artıran, hedef odaklı ve yaratıcı dijital içerikler üretebilir. |
4. İçerik planlama ve zamanlama tekniklerini etkili bir biçimde uygulayabilir. |
5. İçerik pazarlaması hakkında bilgi edinir; içerik pazarlaması ilkeleri doğrultusunda içerik üretme süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, dijital iletişim ortamlarında içerik üretiminin kuramsal temellerini ve uygulamalı süreçlerini kapsamlı bir biçimde ele almaktadır. Sosyal medya platformlarının değişen yapısı doğrultusunda; hedef kitle analizi, stratejik içerik geliştirme, metinsel ve görsel içerik tasarımı ile video ve hikâye tabanlı içerik üretim süreçleri incelenmektedir. Ders kapsamında, farklı sosyal medya platformlarına özgü içerik üretim stratejileri ve taktikleri üzerine uygulamalı eğitim sunulmakta; kullanıcı etkileşimini artırmaya yönelik yaratıcı yaklaşımlar ile içerik planlaması ve zamanlama stratejileri öğretilmektedir. Öğrencilerin, sosyal medya ortamlarında etkili ve amaç odaklı içerikler üretme, bu içerikleri değerlendirme ve dijital iletişim bağlamında stratejik kararlar alma yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sosyal Medya Kavramı ve Özellikleri, Sosyal Medya Araçları |
2 | Sosyal Medyada İçerik Üretme Taktikleri |
3 | İçerik Pazarlaması, Doğal Reklamcılık ve İçerik Pazarlaması Stratejileri |
4 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Instagram Üzerinden İçerik Pazarlaması |
5 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Facebook Üzerinden İçerik Pazarlaması |
6 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Instagram Üzerinden İçerik Pazarlaması |
7 | Vize |
8 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Youtube ve X Üzerinden İçerik Pazarlaması |
9 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Linkedin Üzerinden İçerik Pazarlaması |
10 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Etik |
11 | Influencer Marketing ve Dijital İçerik Üretimi |
12 | Grup Projelerinin Sunumu |
13 | Grup Projelerinin Sunumu |
14 | Grup Projelerinin Sunumu |
|
Kaynaklar: |
Korhan Mavnacıoğlu, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları, 2015. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Funda Güleç Yalçın, Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya, Abaküs, 2018.
Shiv Singh ve Stephanie Diamo, Sosyal Medya Pazarlaması, Nobel Yaşam, 2019.
Erkan Akar, Sosyal Medya Pazarlaması, Seçkin, 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım, soru-cevap, örnek uygulamaların tartışılması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje Sunumları | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |