PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İmaj YönetimiHİR 3043 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kurumsal ve kişisel imaj kavram ve kapsamına hakim olur.
2. Kurumsal imaj teorileri ve uygulamaları ile ilişikiyi kurabilir.
3. Halkla ilişkiler uygulama alanlarına yönelik imaj yönetimi uygulamalarını analiz edebilir.
4. İmaj yönetimindeki etik kodları bilir ve değerlendirebilir.
5. İmaj yönetiminde kurum/kişi ve ajans iş birliğini bilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

İmaj yönetimi dersi, imaj kavramı, çeşitleri, fonksiyonları, medya (geleneksel ve yeni medya araç ve ortamları) tarihsel gelişim sürecini içermektedir. Söz konusu bileşenler temelinde imajın oluşturma ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş/tanışma-İmaj Kavramı ve Kapsamı (imaj öğeleri, çeşitleri)
2Kişisel ve Kurumsal İmaj Kavramı ve Tarihçesi - Teoriler Kurumsal imajın ilişkili olduğu alanlar (kurum kültürü, kimliği…)
3Kurum ve Marka İmajı İlişkisi Kurum imajı ve kurumsal itibar ilişkisi
4İmaj Oluşturma ve Transferi
5Kurumsal Reklam ve İmaj
6Kurumsal İmaj Yönetimi Teorileri – Genel Tekrar
7 Vize
8Kurumsal İmaj ve Kurumsal İletişim & kuramsal boyut İmaj yönetimi ve medya ilişkileri
9Kurumsal İmaj Yönetimi (hedef kitle, paydaş ilişkileri, mesaj stratejileri..) Dijital/Online İmaj Yönetimi Geleneksel ve Yeni Medya Araç ve Ortamları uygulama örnekleri
10Kişisel İmaj Yönetimi Geleneksel & Dijital İmaj yönetimleri -Influencers, youtuber, celebrity, sanatçılar.. Dünya ve Türkiye Uygulama Örnekleri
11İmaj Yönetimi – (Kriz İletişimi, kurumsal iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk..) STK (kar amacı gütmeyen kurumlar/NGO’s) –Uygulama Örnekleri - halkla ilişkiler & etik
12Ödev/Proje sunumları – İmaj yönetimi uygulama örnekleri
13Ödev/Proje sunumları – İmaj yönetimi uygulama örnekleri
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Nuran Yıldız, Liderler, İmajlar, Medya, Phoenix, 2003.
 
Diğer Kaynaklar:
Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu , Ayrıntı Yayınları, 2002.Üç saat anlatım.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım. Örnek uygulamaların tartışılması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%50
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor