Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kriz İletişimi | HİR 302 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Risk ve kriz kavramları hakkında akademik bir anlayış geliştirir. |
2. Risk ve kriz kavramlarını tarihsel bağlamları içerisinde okuyabilme ve deneyimlenen toplum biçimleri ile ilişkilendirme becerisi kazanır |
3. Kriz iletişimi ve kriz yönetimi süreçlerini öğrenir. |
4. Kriz öncesi, kriz dönemi ve kriz sonrasında yapılması gereken iletişim faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolü ve önemini kavrar. |
6. Örnek olayları mevcut kriz iletişim teorileri çerçevesinde analiz edebilmeyi öğrenir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında öğrencilere krizin ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı, krizin sebepleri, risklerin ve krizlerin nasıl yönetilmesi gerektiği modernite üzerine ortaya atılmış sosyal teoriler eşliğinde aktarılmaktadır. Derste halkla ilişkiler ile kriz iletişimi arasındaki ilişki incelenmekte ve bir halkla ilişkiler pratiği olarak kriz iletişimi teorileri üzerinde bilhassa durulmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Risk ve kriz kavramları hakkında giriş mahiyetinde bir tartışmanın yürütülmesi |
2 | Aydınlanma ve modernite. Modern toplum ve düşünce biçiminin risk kavramıyla ilişkisi |
3 | Bir başka modernlik çözümlemesi: Ulrich Beck ve Risk Toplumu |
4 | Bir başka modernlik çözümlemesi: Anthony Giddens ve Yaşam Politikası |
5 | Bir başka modernlik çözümlemesi: Alan Touraine ve Programlanmış Toplum |
6 | Kriz kavramının mahiyeti, türleri ve biçimleri hakkında bir tartışma yürütülecek ve kriz iletişiminin halkla ilişkiler içerisindeki yeri tartışılacaktır. |
7 | Vize |
8 | Kriz iletişimi tüm yönleriyle ele alınacaktır |
9 | Kriz iletişimine yönelik kuramsal yaklaşımlar |
10 | Kriz iletişimi ve kültür ilişkisi |
11 | Kriz iletişimi ve duygular |
12 | Öğrenciler tarafından seçilecek örnek bir olayın Durumsal Kriz İletişimi Teorisi çerçevesinde analiz edilmesi ve yine öğrencilerce sunulması |
13 | Öğrenciler tarafından seçilecek örnek bir olayın Durumsal Kriz İletişimi Teorisi çerçevesinde analiz edilmesi ve yine öğrencilerce sunulması |
14 | Dersin genel bir değerlendirilmesi yapılacaktır |
|
Kaynaklar: |
Aylin Pira ve Çisil Sohodol, Kriz Yönetimi Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, İletişim Yayınları. 2015.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin tartışma temelli olarak yürütülmesi. Ayrıca, öğrenciler seçecekleri kriz vakalarını Coombs ve Holladay'in durumsal kriz iletişim teorisi çerçevesinde inceleyecekler ve edindikleri neticeleri sınıfa sunacaklardır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %20 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |