Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kriz İletişimi | HİR 302 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Risk ve kriz kavramlarını tanımlayabilir. |
2. Riskler ve krizler arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
3. Risklerin ve krizlerin sosyolojik ve örgütsel açıdan etkilerini değerlendirebilir. |
4. Kriz iletişimi ve kriz yönetimi süreçlerinin nasıl gerçekleştirilmesi gerektiğini öğrenir. |
5. Yaşanan krizlerin, iletişim süreçlerine dair analizlerde bulunabilir. |
6. Kriz öncesi, kriz dönemi ve kriz sonrasında yapılması gereken iletişim faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur |
7. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolü ve önemini kavrar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste kapsamında öğrencilere krizin ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı, krizin sebepleri, risklerin ve krizlerin nasıl yönetilmesi gerektiği aktarılmaktadır. Öte yandan krizlerin örgütler açısından etkileri, kriz iletişiminde liderin rolü ve kriz yönetim sürecine ilişkin temel dinamikler ele alınmaktadır. Derste aynı zamanda halkla ilişkiler ile kriz iletişimi arasındaki ilişki incelenmekte ve bir halkla ilişkiler pratiği olarak kriz iletişiminin özelliklerine değinilmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Risk ve kriz ilişkisi, risk kavramının tanımlanması |
2 | Kriz kavramının tanımlanması, krize ilişkin kavramlar |
3 | Krizin nedenleri |
4 | Kriz yönetimi ve kriz iletişimi ilişkisi, krizin evreleri |
5 | Kriz iletişimi kuramları |
6 | Kriz iletişiminde liderlik |
7 | Vize |
8 | Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler |
9 | Kriz iletişimi, kurumsal imaj ve itibar |
10 | Kriz iletişiminde medyayla ilişkiler |
11 | Sosyal medya, internet ve kriz iletişimi |
12 | Kriz örnekleri – alternatif kriz senaryoları |
13 | Kriz örnekleri – örnek olay incelemeleri |
14 | Kriz örnekleri – örnek olay incelemeleri |
|
Kaynaklar: |
Aylin Pira ve Çisil Sohodol, Kriz Yönetimi Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, İletişim Yayınları. 2015.
İnci Çınarlı, Kriz İletişimi, Beta Yayınevi, 2016. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Matthew W. Seeger, Dr. Timothy L. Sellnow, Effective Crisis Communication: Moving From Crisis to Opportunity, SAGE Publications, 2019.
W. Timothy Coombs, Sherry J. Holladay, The Handbook of Crisis Communication, Wiley-Blackwell, 2012. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. Örnek Olayların İncelenmesi, Kriz Senaryoları Üzerinden Tartışma ve Analiz |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |