Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Halkla İlişkiler Politikaları | HİR 303 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Halkla ilişkiler politikalarına dair genel bilgileri edinir. |
2. Bir halkla ilişkiler politikası oluşturma ve uygulama sürecinde adımları öğrenir. |
3. Halkla ilişkiler politikalarının ilgili uygulamalarında nasıl yer aldığını bilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında halkla ilişkiler kavramına ve kuramlarına ilişkin genel bir çerçeve çizilecek, halkla ilişkilerin faaliyet gösterdiği alanlar, politika üretim süreçleri, yaratıcı stratejiler, reaktif ve proaktif iletişim stratejisi oluşturma süreçleri ele alınacaktır. Bir halkla ilişkiler kampanyası yönetilmesi sürecinde karşılaşılabilecek süreçlere ilişkin stratejilerin oluşturulması, süreç yönetimi, değerlendirme ve raporlama teknikleri konuları dersin ana çerçevesini oluşturur. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanışma/derse giriş – Halkla ilişkiler kavram ve kapsamı |
2 | Halkla İlişkiler-Politika ve strateji kavramı |
3 | Halkla İlişkiler sürecinde politika oluşturma- Politika ve Stratejileri |
4 | Kurumsal İletişim - Örgütsel İletişim & paydaş iletişimi |
5 | Halkla ilişkiler politikaları – kurumsal değerler, kurum kültürü, kimliği |
6 | Halkla ilişkiler politikaları – Stratejileri Genel değerlendirme |
7 | Vize |
8 | Halkla İlişkilerin İlişkili Olduğu alanlar ve uygulanan politikalar |
9 | Halkla ilişkiler – İmaj ve İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk – uygulama örnekleri |
10 | Halkla İlişkiler – Medya politikaları (geleneksel medya) Ödev/Proje sunumları |
11 | Halkla İlişkiler – Medya politikaları (yeni medya) |
12 | Halkla ilişkiler - STK - ödev sunumları |
13 | Ödev sunumları |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Okay, A. & Okay, A. , Halkla İişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, 2011.
Vural, Z. B. Bat, M. (2018). Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe. İstanbul: İletişim Yayınları.
Sarıoğlu, E. B. (2019). Dijital Halkla İlişkiler. Konya: Eğitim Yayınevi.
Özel, P. A. Ser, n. Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin Yayınları.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta , 2018.
Okay, A., Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler ve Medya. İstanbul: Der Kitabevi |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, örnek olay çalışması, sunumlar, vize ve final sınavları. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %50 |
Aktiviteler | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |