Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Medya ve Kültür Sosyolojisi | HİR 104 | 1 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. İletişimin temel bileşenlerini ve farklı türlerini tanımlar. |
2. 2. Değişik iletişim araçlarını ve araçların sundukları olanakları karşılaştırır. |
3. 3. İletişimin endüstriyel ve kurumsal bağlamını tartışır |
4. 4. Medya ile demokrasi arasındaki ilişkinin temel unsurlarını ayırt eder. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste kişilerarası iletişim ile kitle iletişimi arasındaki farklar değerlendirilecek; dil, temsil ve anlamlandırma arasındaki ilişki kitle iletişiminin kültürel bağlamı açısından değerlendirilecektir. Derste ayrıca iletişimin endüstriyel ve kurumsal bağlamı ele alınacak ve izlerkitleye yönelik farklı yaklaşımlar değerlendirilecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı |
2 | İletişim kavramı, iletişim türleri. Kitle iletişiminin temel özellikleri, kitle iletişim araçları. |
3 | İletişim araştırmalarındaki iki temel okula ilişkin genel bir çerçeve çizilmesi. |
4 | Aktarım modeli |
5 | Kültürel Model |
6 | İletişim, anlam, anlamlandırma ve dil arasındaki ilişkilerin tartışılması. |
7 | VİZE SINAVLARI |
8 | Dilin Yapıları ve anlam |
9 | Kültürün yapıları ve anlam |
10 | Yan anlam, metaphor, düzdeğişmece – Reklam metinlerinden örnekler |
11 | İletişimin endüstriyel ve kurumsal bağlamı I |
12 | İletişimin endüstriyel ve kurumsal bağlamı II (izlerkitleyi anlamak) |
13 | Medya ve demokrasi. |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Oğuzhan Taş, İletişim Medya ve Kültür, Ütopya Yayınları, 2017 |
|
Diğer Kaynaklar: |
John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Bilim ve Sanat, 1996
Sevda Alankuş (der.), Medya ve Toplum, IPS İletişim Vakfı, 2005 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İki saat ders anlatımı- tartışma- soru/cevap |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |