PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama İletişimiHİR 1023 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlama iletişimi faaliyetlerinde yer alabilecek yetkinliği sahip olur
2. Kurum ve kuruluşların marka değerinin geliştirilme yöntemlerini anlar
3. Pazarlama iletişiminin yönetsel süreçlere katkılarını öğrenir
4. Pazarlama iletişimi alanındaki yeni yönelişlere dair farkındalık kazanır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama sürecinin yönetilmesinde iletişim faaliyetlerinin piyasa ve toplum ihtiyaçları doğrultusunda kazandığı boyutlar ele alınarak, tutundurma faaliyetlerinde kullanılan teoriler, yöntemler, markalaşma, marka yönetim süreçleri, etkin kurumsal iletişim çalışmalarının gerçekleştirilmesi için gerekenler, yeni pazarlama eğilim ve stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri açıklanmakta, uygulama aktarımları aracılığıyla Türkiye ve Dünyadaki etkin pazarlama yaklaşımları incelenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma – Derse Giriş. Pazarlama kavram ve kapsamı.
2Geleneksel pazarlama karması ve kapsamı – Tarihsel gelişim süreci (Modern & post-modern pazarlama)
3Geleneksel pazarlama karması ve kapsamı – Tarihsel gelişim süreci (Modern & post-modern pazarlama)
4Pazarlama iletişimi, strateji geliştirme ve uygulama.
5Pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, promosyon, reklam, sponsorluk… Genel tekrar
6Pazarlama iletişimi karması-Genel tekrar
7Vize
8Kurumsal, sosyal, yeşil, veri tabanlı, ilişkisel, nöro pazarlama-Dijital pazarlama iletişimi
9Dijital pazarlama iletişimi– influencer pazarlama kapsamı ve uygulamaları
10Bütünleşik Pazarlama iletişimi & halkla ilişkiler
11Bütünleşik Pazarlama iletişimi & halkla ilişkiler
12Pazarlama iletişimi kampanya/proje sunumları-Uygulama örnekleri
13Pazarlama iletişimi kampanya/proje sunumları-Uygulama örnekleri
14Genel tekrar
 
Kaynaklar:
İzzet Bozkurt, Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, MediaCat Yayınları, 2014. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Nobel, 2019.
 
Diğer Kaynaklar:
Philip Cotler, Gary Armstrong; Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Yayım, 2018. Philip Cotler, Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, uygulamalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%20
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor