Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama İletişimi | HİR 102 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Pazarlama iletişimi faaliyetlerinde yer alabilecek yetkinliği sahip olur |
2. Kurum ve kuruluşların marka değerinin geliştirilme yöntemlerini anlar |
3. Pazarlama iletişiminin yönetsel süreçlere katkılarını öğrenir |
4. Pazarlama iletişimi alanındaki yeni yönelişlere dair farkındalık kazanır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Pazarlama sürecinin yönetilmesinde iletişim faaliyetlerinin piyasa ve toplum ihtiyaçları doğrultusunda kazandığı boyutlar ele alınarak, tutundurma faaliyetlerinde kullanılan teoriler, yöntemler, markalaşma, marka yönetim süreçleri, etkin kurumsal iletişim çalışmalarının gerçekleştirilmesi için gerekenler, yeni pazarlama eğilim ve stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri açıklanmakta, uygulama aktarımları aracılığıyla Türkiye ve Dünyadaki etkin pazarlama yaklaşımları incelenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama iletişimi yönetimi ve tüketici karar verme süreçleri |
2 | Pazarlama anlayışının gelişimi, pazarlama karması ve yeni eğilimler |
3 | Bütünleşik pazarlama iletişimi |
4 | Marka oluşturma ve yönetme süreçleri-1 |
5 | Marka oluşturma ve yönetme süreçleri-2 |
6 | Marka kimliği oluşturmada kullanılan iletişim yöntemleri |
7 | Vize |
8 | İlişki pazarlaması |
9 | Mobil pazarlama |
10 | Nöro pazarlama |
11 | Dijital pazarlama, veri tabanlı pazarlama |
12 | Gerilla pazarlama |
13 | Neden ilgili pazarlama |
14 | Pazarlama iletişiminin geleceği |
|
Kaynaklar: |
İzzet Bozkurt, Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, MediaCat Yayınları, 2014.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Philip Cotler, Gary Armstrong; Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Yayım, 2018.
Philip Cotler, Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım, 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, uygulamalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Proje | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |