Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Halkla İlişkiler Temel Kavramları I | HİR 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Halkla İlişkiler kavramlarını öğrenir. |
2. Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur. |
3. Halkla ilişkiler teori ve yaklaşımlarını öğrenir. |
4. Halkla ilişkiler uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
5. Halkla ilişkiler özelinde geleneksel ve yeni medyanın değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Halkla ilişkilerin kavram, teori ve ilkeleri ele alınıp, öğrencilerin etkin halkla ilişkiler uygulamaları gerçekleştirebilmede ihtiyaç duydukları bilgi, sahadaki temel yaklaşımlar aracılığıyla aktarılmakta, kariyer olanaklarını kullanabilmeleri için gerekli bilimsel donanım, uygulama boyutuyla harmanlanmakta, ders interaktif yöntemler, seminer sunumları, grup içi tartışmalarla yürütülmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Profesyonel alan olarak halkla ilişkiler-1 |
2 | Profesyonel alan olarak halkla ilişkiler-2 |
3 | Halkla ilişkiler disiplinini tanımlamak ve uygulamak |
4 | Tarihsel gelişimiyle halkla ilişkiler-1 |
5 | Tarihsel gelişimiyle halkla ilişkiler-2 |
6 | Halkla ilişkilerin teorik temelleri |
7 | Vize |
8 | Halkla İlişkilerde etik ve hukuk |
9 | Halkla ilişkiler süreci-1, Araştırma |
10 | Halkla ilişkiler süreci-2, Planlama |
11 | Halkla ilişkiler süreci-3, Uygulama/Dönem ödevi sunumu |
12 | Halkla ilişkiler süreci-4, Değerlendirme/Dönem ödevi sunumu |
13 | Halkla ilişkiler uygulamalarında geleneksel medya ve yeni medyanın kullanımı/Dönem ödevi sunumu |
14 | Halkla ilişkilerin geleceği/Dönem ödevi sunumu |
|
Kaynaklar: |
Koçak Güner, P. (Ed.).(2023) Halkla ilişkiler kuramları ve güncel yaklaşımlar. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
Çeber, B. (2023). Yapay zeka ve halkla ilişkiler. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Ertem Eray, T. (2016). Çatışma yönetimi ve halkla ilişkiler. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Okay, A., Aydemir, O. (2011). Halkla ilişkiler kavram strateji ve uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Özer, M. A., Tortop, N. (2013). Halkla ilişkiler. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Scott, D. M. (2011). Gerçek zamanlı pazarlama ve halkla ilişkiler. İstanbul: MediaCat Yayıncılık.
Lattimore, D., Baskin, O., Heiman, S. T., Toth, E.L. (2013). Public relations the profession and the practice. McGraw-Hill |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. Örnek uygulamaların tartışılması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %13 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %12 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |