| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Sosyal Medya ve Etik | CEC 222 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Sosyal ve yeni medyaya ilişkin kavramları açıklayabilecek |
| 2. Sosyal ve yeni medya ortamlarının yarattığı etkiyi açıklayabilecek |
| 3. Sosyal ve yeni medyayı sosyal, siyasal, kültürel ve ekonomik açıdan irdeleyebilecek |
| 4. Sosyal ve yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farklılıkları açıklayabilecek |
| 5. Sosyal / yeni medyayı etik bağlamda tartışabilecek, sorunları ve çözüm önerilerini açıklayabilecektir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Geleneksel medyanın yerini her geçen gün daha fazla almaya başlayan sosyal / yeni medya ortamlarının yarattığı etki kavramsal boyutta ele alınıp, sosyal, siyasal, kültürel ve ekonomik açıdan da irdelenecektir. Ayrıca, yeni medyanın geleneksel medyadan farkları açıklanarak; sosyal / yeni medya konusu etik bağlamda ele alınıp, sorunlar ve çözüm önerileri tartışılacaktır.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Tanışma; Dersin gereklliklerini ve beklentilerini açıklamak |
| 2 | ‘Sosyal’ ve ‘medya’ kavramlarını incelemek (tarihi boyutu da) Küreselleşme ve yeni medya, sosyal alanlar, internet teknolojileri |
| 3 | Yeni medya ekonomisi Yeni medya ve politika Yeni medya toplum-kültür ilişkisi |
| 4 | Etik kavramı ve yeni medya etiği |
| 5 | İletişim (etiği); Bilgiyi ileten ve alanların sorumlulukları; Bloglar |
| 6 | Sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki farklar |
| 7 | Nefret söylemi; Sosyal medyada nefret söylemi; Çocuk suçları |
| 8 | Medya etiği bağlamında temel sorunlar ve ihlaller |
| 9 | Hackerlık kavramı; Sansür |
| 10 | Kitlekaynak yönetimi Veri madenciliği Yeni medyada ve reklamlar |
| 11 | Yeni medya ve siber zorbalık; Online oyunlar; Online tanışmalar/flörtler |
| 12 | Türkiye’de yeni medya; Yeni medya ve öğrenme/eğitim |
| 13 | Yeni medyadaki sorunların kaynağı ve görevli kişiler Sosyal medyadaki problemler için çözüm önerileri |
| 14 | Son düşünceler, dönemin ve dersin değerlendirilmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Türkçe:
1. Binark, M. & Bayraktutan, G. (2013). Ayın karanlık yüzü: Yeni medya ve etik. İstanbul: Kalkedon
2. Cohen, R. (2002). İfade, medya ve etik. Ankara: Phoenix
3. DemIr, V. (2006). Medya etiği. Istanbul: Beta
4. (n.a.) (2015). Folklor/Edebiyat - Yeni Medya Çalışmaları Özel Sayısı, 21(83).
5. Fuchs, C. (2014). Sosyal medya: Eleştirel bIr giriş. Ankara: Notabene
6. Keane, J. (2015). Medya ve demokrasi. Istanbul: Ayrıntı
7. Örs, F. (ed.). (2016). Medya etik. İstanbul: Sentez
8. Uzun, R. (2011). İletişim etiği: Sorunlar ve sorumluluklar. Ankara: Dipnot
9. (n.a.) (2013). Yeni Medya Çalışmaları 1. Ulusal Kongresi, Kocaeli, Kongre Kitabı.
10. (n.a.) (2015). Yeni Medya Çalışmaları 2. Ulusal Kongresi, İstanbul, Kongre Kitabı.
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| İngilizce:
1. Anderson, C.A. & Bushman, B.J. (2001) Effects of violent video games on aggressive behavior, aggressive cognition, aggressive affect, physiological arousal, and prosocial behavior: A meta-analytic review of the scientific literature. Psychological Science, 12(5), 353-359.
2. Babcock, W.A. (2012). Media accountability: Who will watch the watchdog in the twitter age? NY: Routledge
3. Cohen, R. (2002). İfade, medya ve etik. Ankara: Phoenix
5. Fuchs, C & Sandoval, M. (2014). Critique, social media and the information society. NY:Routledge
6. Lister, M., Dovey, J. Giddings, S. Grant, I & Kelly, K. (2009). New media: A critical introduction.(2nd ed.). NY: Routledge. (soft c.)
7. Lumby, C & Probyn, E. (2003). Remote control: New media, new ethics. UK: Cambrigde.
8. Machin, T.V. & Leeuwen, D. (2007). Global media discourse: A critical introduction. NY: Routledge (soft c.)
9. Plaisance, P.L. (2009). Media ethics: Key principles for responsible practice. UK: Sage
10. Sandoval, M. & Fuchs, C. (2010). Towards a critical theory of alternative media. Telematics and Informatics, 27, pp. 141-150. doi: 1016/j.tele.2009.06.011
11. Selwyn, N. (2007). Web 2.0 applications as alternative environments for informal learning - a critical review. Paper Presented at OECD Keris Expert Meeting.
12. Stevenson, N. (1999). The transformatIon of the media: GlobalIzatIon, morality and ethics. NY: Routledge. |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Dersin öğretim elemanı tarafından anlatılan ders, görsel ve işitsel ders malzemeler, öğrenci sunumları ve grup çalışmaları ile zenginleştirilmiştir.
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Proje | 5 | %20 |
| Ödev | 14 | %15 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
| |