Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Felsefeye Giriş ve Felsefi Söylemler | PHIL 201 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kendilerini ve çevresindekileri doğru değerlendirebilirler. |
2. Bilginin insan için değerini anlayabilirler. |
3. İnsanın yapısını gerçekçi bir biçimde görebilirler. |
4. Temel felsefe metinlerini anlayarak bir anlam bağlamı içinde okuyabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dünyaya İki farklı bakış tarzının (bilgisel ve varlıksal bakış tarzları) örneklerle anlatımı. Bilgi ve düşünce kavramları arasındaki fark. Felsefede “Bütünlük” ve “Kendini bilme” dendiği zaman ne/neler anlaşılabilir. Felsefede kavramın, dilin ve söylemin özelliği nedir ? Filozofların söylemlerinden hareketle Felsefenin “Bilgi”, “varlık” ve “Etik” gibi bazı alanların tanıtılması. Son soru : Bütün bunlar ne işe yarar ?.. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dünyaya iki farklı bakış olarak bilgisel ve varlıksal bakışın özellikleri |
2 | Felsefede “bütünü görmek” ne demektir ?.. |
3 | Sokrates’in “Kendini Bil” buyruğundan ne anlamak gerekir ?.. |
4 | “Bütünü gör mek” ve “kendini bilmek” kavramları üzerinde örneklerle çalışma. |
5 | Felsefede “Nedir ?” sorularının özelliği. |
6 | Bilgi Felsefesi |
7 | Bilgi ve düşünce farkı üzerine konuşma ve sonuçları |
8 | Ara sınavı |
9 | Varlık ve Mantık Felsefesi |
10 | Değer Felsefesi ve Etik |
11 | Toplum ve siyaset Felsefesi |
12 | Sanat Felsefesi |
13 | Felsefe neden dünyagörüşü, ahlak ve ideolojiyle karıştırılır. |
14 | Bir felsefe tanımına doğru. |
|
Kaynaklar: |
Nermi Uygur, Felsefenin Çağrısı, YKY, 1962
Betül Çoyuksöken, Felsefi Söylem Nedir ?, İnkılap
Kurtuluş Dinçer, Kısaca Felsefe, Pharmakon, 2010 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Nermi Uygur, Yaşama Felsefesi Dünyagörüşü, Kabalcı Elif
İoanna Kuçuradi, İnsan ve Değerleri Etik, TFK
Oruç Aruoba, De ki işte İle Tümceler, Metis
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders, seminer ve film gösterimi. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |