| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Etkili Sunum Teknikleri | CEC 348 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. • İletişimin ne olduğunu tanımlar. |
| 2. • İletişim ilkelerini ve ana öğelerini açıklar. |
| 3. • Çeşitli iletişim biçimlerini tanımlar. |
| 4. • Sözel iletişimi açıklar. |
| 5. • Sözel olmayan iletişimi açıklar. |
| 6. • İletişim engellerini açıklar. |
| 7. • Kısa bir sözlü sunum hazırlar ve sunar. |
| 8. • Dinleme becerilerini tanımlar ve uygular. |
| 9. • Mihenktaşı olan 4 etkili sunum yöntemlerini kullanır. |
| 10. • Bir sunum içeriği belirler ve hazırlar. |
| 11. • Etkili bir sunum hazırlar ve sunar. |
| 12. • Sunumlarında görsel ve destekleyici materyalleri kullanır. |
| 13. • Etkili bir özgeçmiş hazırlar. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Öğrencilerde etkili iletişim konusunda farkındalık yaratmak. Öğrencileri sunum, mülakat, grup tartışmaları ve toplantılarda kullanabilecekleri etkili sunum becerileri ile donatmak; etkili özgeçmiş hazırlamalarını sağlamaktır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | • İletişim nedir? • İletişimin Türleri |
| 2 | • İletişim nedir? • İletişimin Türleri |
| 3 | İletişimin temel ilkeleri ve ana öğeleri • İletişim süreci |
| 4 | • Sözel iletişim • Sözel olmayan iletişim |
| 5 | OKUMALAR |
| 6 | • İletişim engelleri • Sözlü sunum hazırlama ve sunma ilkeleri |
| 7 | • Temel dinleme becerilerinin ilkeleri • Mihenktaşı olan 4 etkili sunum yöntemleri |
| 8 | • Bir sunum içeriği belirleme ve hazırlama. • Etkili bir sunum hazırlama ve sunma |
| 9 | ARA SINAV |
| 10 | • Sunumlarda görsel ve destekleyicimateryal kullanma ilkeleri |
| 11 | • Etkili bir özgeçmiş hazırlama ilkeleri |
| 12 | • Öğrenci sunumları |
| 13 | • Öğrenci sunumları |
| 14 | • Öğrenci sunumları |
| |
| Kaynaklar: |
| Barry, B. Presentation Skills: A 15-Minute Guide to Using Visual Aids Effectively
Kindle Edition 2018
Gallo, C. Talk Like TED: The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds. St. Martin's Press
2014
Ballantine, J. H., Hammack, F. M. & Stuber, J.
The Sociology of Education: A Systematic Analysis. Routledge; 8 ed 2017
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Belirtilmedi |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Anlatım ve sunum |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 2 | %20 |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 4 |
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
| 3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 3 |
| 4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 2 |
| 5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 4 |
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 3 |
| 7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
| 8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 2 |
| 9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 3 |
| 10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 4 |
| 11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 2 |