PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Matematiksel Modellemeye GirişMATH 3863 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Birçok akademik disiplinin anlamlı ve pratik problemlerini araştırabilme becerisi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ayrık dinamik sistemler. Optimizasyon modelleri ve Doğrusal Programlama. Korelasyon ve regresyon. Ayrık ve sürekli olasılıksal modeller. Yırtıcı-av modelleri, optimum hasat, trafik akışı. Modellerin doğrulanması ve validasyonu.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ön Hazırlıklar (Modellemenin 5 basamağı, hassasiyet analizi)
2Modelleme methodlarının sınıflandırılması
3Optimizasyon tabanlı modelleme (ayrık & sürekli)
4Optimizasyon tabanlı modelleme (hesaplamalı yöntemler)
5Verilere uyarak modelleme
6Verilere uyarak modelleme
7Deneysel modelleme
8Simülasyon modelleme
9Olasılıksal modellemeye giriş
10Model olarak Fonksiyon Grafikleri
11Dinamik modelleme (fark/diferansiyel denklemlerle)
12Dinamik Modelleme (fark/diferansiyel denklemlerle)
13Diferansiyel denklem sistemleri ile modelleme
14Sürekli Optimizasyon Modellemesi
 
Kaynaklar:
Mathematical Modeling, 4th Edition, M.M. Meerschaert, Academic Press, 2013. ISBN: 978-0-12-386912-8 Mathematical Modelling; F. R. Giordano, M. D. Weir, W. P. Fox; Brooks/ Cole Thomson; 2003; 0-534-38428-5
 
Diğer Kaynaklar:
A course in Mathematical Modeling; D.D. Mooney, M. R. Swift; Mathematical Association of America; 1999; 0-8336-5712-x
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmek için toplam derslerin en az 50% sine devam etmeleri beklenir. Aksi halde, öğrenciler NA notu ile kalacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%15
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%50
Ders Katılımı0%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4