Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazın Çevirisi | TINS 441 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler metafor, simile, ironi, paradox, imgelem vb. terminolojiyi çalıştıkları edebi metin üzerinde algılayabilecek |
2. Öğrenciler metnin tarihi ve sosyolojik yönleriyle metini sınıflandırabilecek |
3. Metni Türkçeden İngilizceye ve İngilizceden Türkçeye çevirebilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Söz sanatı türleri ve özellikleri. Çeşitli edebi türlerde söz sanatı ögelerinin algılanabilmesi. Mütercim-tercümanlık öğrencilerinden beklenen edebi metin incelemesini edebi tür, dönem ve söz sanatları üzerinden yaparak çeşitli türlerde metinleri çevirebilmeleri. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Edebiyata ve edebi metinlere giriş |
2 | Edebiyatın algılanmasında edebiyat terimlerinin önemi |
3 | Figüratif dil kullanımı |
4 | Edebiyat terimleri ve figüratif dil kullanımı |
5 | Ara sınav/Figüratif dil kullanımıyla ilgili örnekler |
6 | Edebiyat akımları |
7 | Edebiyat akımları bağlamında edebi eserlerin sınıflandırılması |
8 | Farklı dönemlerden ve akımlardan şiir çevirileri |
9 | Farklı dönemlerden ve akımlardan şiir çevirileri |
10 | Ara sınav/Tiyatro eserleri çevirisi |
11 | Farklı dönemlerden ve akımlardan tiyatro eserleri çevirisi |
12 | Farklı dönem ve akımlardan kısa hikaye, roman çevirisi |
13 | Farklı dönem ve akımlardan kısa hikaye, roman çevirisi |
14 | Genel değerlendirme/dönem projesi teslimi |
|
Kaynaklar: |
Maynard Mack (General Editor), The Norton Anthology of World Masterpieces, Norton, 1995.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
N. BerrinAksoy Geçmişten Günümüze Yazın Çevirisi İmge Kitabevi 2002
C. Hugh Holman, William Harmon A Handbook to Literature Oxford U.P 1992
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders yüz yüze iletişim şekliyle yapılacaktır. Derse devam zorunludur. Öğrenciler derse okumaları gereken metinleri okumuş ve ders hazır halde gelmelidir. Derse aktif katılım ve düzenli derse devam dönem öğrencinin dönem sonu notunu olumlu etkileyecektir. Bu dersin değerlendirmesi için iki ara sınav ve bir de final sınavı yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %15 |
Final Sınavı | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |