PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yazın ÇevirisiTINS 4413 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler metafor, simile, ironi, paradox, imgelem vb. terminolojiyi çalıştıkları edebi metin üzerinde algılayabilecek
2. Öğrenciler metnin tarihi ve sosyolojik yönleriyle metini sınıflandırabilecek
3. Metni Türkçeden İngilizceye ve İngilizceden Türkçeye çevirebilecek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Söz sanatı türleri ve özellikleri. Çeşitli edebi türlerde söz sanatı ögelerinin algılanabilmesi. Mütercim-tercümanlık öğrencilerinden beklenen edebi metin incelemesini edebi tür, dönem ve söz sanatları üzerinden yaparak çeşitli türlerde metinleri çevirebilmeleri.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Edebiyata ve edebi metinlere giriş
2Edebiyatın algılanmasında edebiyat terimlerinin önemi
3Figüratif dil kullanımı
4Edebiyat terimleri ve figüratif dil kullanımı
5Ara sınav/Figüratif dil kullanımıyla ilgili örnekler
6Edebiyat akımları
7Edebiyat akımları bağlamında edebi eserlerin sınıflandırılması
8Farklı dönemlerden ve akımlardan şiir çevirileri
9Farklı dönemlerden ve akımlardan şiir çevirileri
10Ara sınav/Tiyatro eserleri çevirisi
11Farklı dönemlerden ve akımlardan tiyatro eserleri çevirisi
12Farklı dönem ve akımlardan kısa hikaye, roman çevirisi
13Farklı dönem ve akımlardan kısa hikaye, roman çevirisi
14Genel değerlendirme/dönem projesi teslimi
 
Kaynaklar:
Maynard Mack (General Editor), The Norton Anthology of World Masterpieces, Norton, 1995.
 
Diğer Kaynaklar:
N. BerrinAksoy Geçmişten Günümüze Yazın Çevirisi İmge Kitabevi 2002 C. Hugh Holman, William Harmon A Handbook to Literature Oxford U.P 1992
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders yüz yüze iletişim şekliyle yapılacaktır. Derse devam zorunludur. Öğrenciler derse okumaları gereken metinleri okumuş ve ders hazır halde gelmelidir. Derse aktif katılım ve düzenli derse devam dönem öğrencinin dönem sonu notunu olumlu etkileyecektir. Bu dersin değerlendirmesi için iki ara sınav ve bir de final sınavı yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev10%15
Final Sınavı2%40
Final Sınavı1%25
Proje1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor