Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları | ELL 492 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. cinsel kimliğin kültürel oluşumunu inceleyecekler |
2. cinsiyetin oluşum sürecini anlayacaklar |
3. kadın ve erkek rollerinin çağdaş kültürde nasıl temsil edildiğini tartışacaklar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve kimlik oluşumu konularında tartışmalarını
sağlayacaktır. Öğrenciler, görsel temsil konusunda da bilgi edinip toplumsal cinsiyetin resim,
yazılı basın (edebiya, reklam, vb.) ve görsel medyada (televizyon, müzik videoları, ve film)
nasıl yansıtıldığını araştıracaklardır |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Introduction |
2 | Theoretical Background; Gender Studies |
3 | Case Study : Representations of Religious Stories |
4 | Case Study : Virginia Woolf’s A Room of One’s Own |
5 | Case Study: Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale |
6 | Case Study: Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale |
7 | Midterm |
8 | Theoretical Background; Gender Studies |
9 | Case Study: Gender in Advertising |
10 | Theoretical Background; Gender Studies |
11 | Case Study: Gender in Music Videos |
12 | Case Study: Gender on Tv |
13 | Case Study: Gender on Film |
14 | Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
Evelyn Ashton-Jones, Gary A. Olson, and Merry G. Perry The Gender Reader
Virginia Woolf A Room of One’s Own
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Jacquelyn White Taking Sides: Clashing Views in Gender |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar. Öğrencilerin, derslerin en az %70'ine katılmaları gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 3 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 0 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 4 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 0 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 3 |