PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Toplumsal Cinsiyet ÇalışmalarıELL 4923 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. cinsel kimliğin kültürel oluşumunu inceleyecekler
2. cinsiyetin oluşum sürecini anlayacaklar
3. kadın ve erkek rollerinin çağdaş kültürde nasıl temsil edildiğini tartışacaklar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve kimlik oluşumu konularında tartışmalarını sağlayacaktır. Öğrenciler, görsel temsil konusunda da bilgi edinip toplumsal cinsiyetin resim, yazılı basın (edebiya, reklam, vb.) ve görsel medyada (televizyon, müzik videoları, ve film) nasıl yansıtıldığını araştıracaklardır
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Introduction
2Theoretical Background; Gender Studies
3Case Study : Representations of Religious Stories
4Case Study : Virginia Woolf’s A Room of One’s Own
5Case Study: Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale
6Case Study: Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale
7Midterm
8Theoretical Background; Gender Studies
9Case Study: Gender in Advertising
10Theoretical Background; Gender Studies
11Case Study: Gender in Music Videos
12Case Study: Gender on Tv
13Case Study: Gender on Film
14Öğrenci sunumları
 
Kaynaklar:
Evelyn Ashton-Jones, Gary A. Olson, and Merry G. Perry The Gender Reader Virginia Woolf A Room of One’s Own
 
Diğer Kaynaklar:
Jacquelyn White Taking Sides: Clashing Views in Gender
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar. Öğrencilerin, derslerin en az %70'ine katılmaları gerekmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%20
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.4
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.3
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 0
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.0
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.4
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.0
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.0
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.3