Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akademik Amaçlı İngilizce | ELL 217 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. akademik ingilizce ile haşır neşir olup nasıl kullanacaklarını öğrenirler |
2. akademik metinlerde gerekli olan tarz ve kelime haznesini öğrenirler |
3. akademik İngilizce seviyelerini geliştirme şansı yakalarlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilerin akademik hedefleri için gerekli olan İngilizce dil becerilerini geliştirmeyi
hedefler. Bu kapsamda derste öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme temel
becerilerini geliştirmeleri için çeşitli alıştırmalar yapılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Introduction to the course |
2 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
3 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
4 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
5 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
6 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
7 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
8 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
9 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
10 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
11 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
12 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
13 | Integrated Reading, Speaking, Listening, and Writing Activities |
14 | Review |
|
Kaynaklar: |
Kathy Cox
David Hill English for Academic Purposes
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Stephen Bailey Academic Writing: A Handbook for International Students (3rd ed.) |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
yüz yüze eğitim, sınıf içi tartışmalar, sunumlar.
Öğrencilerin dönem boyunca dersin % 70 ine katılması gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Aktiviteler | 3 | %15 |
Sözlü Sunum | 2 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ders Katılımı | 14 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 3 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 0 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 1 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 1 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 0 |