PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İşletme İletişimiFTP 1233 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Örgütsel iletişimi anlar.
2. Bir organizasyonda başarılı iletişim kurma bilgini artırır ve becerisini geliştirir.
3. Belirli bir amaç için uygun iletişim kanalını seçer.
4. Yazı hazırlama sürecini anlar.
5. Mektup, mesaj, rapor ve memorandum yazma konusundaki becerilerini geliştirir.
6. İletişim tekniklerini ve teknolojilerini bilir kullanır.
7. Toplantılarda ve küçük grup çalışmalarında dinleyicilerin katılımlarını sağlayacak bilgi ve becerilerini geliştirir.
8. İletişim engellerini aşmayı ve iletişimde yaşanabilecek çatışmaları yönetmeyi öğrenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin amacı; öğrencilere organizasyonlarda iletişimin rolünü potansiyel sonuçlarıyla bağlantılı olarak etkili iletişim tekniklerinin nasıl kullanılacağını incelemektir. Bu çerçevede; araştırma sonuçlarının raporlanması, mektup ve yönetici özetlerinin hazırlanması, takım çalışmalarında sözlü iletişimin yeri ve önemi, sözlü ve sözsüz iletişim, röportaj, toplantı yönetimi ve sunum teknikleri gibi konular ders kapsamında öğretilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında öğrenciler, üretken yapay zekâ araçlarının (örneğin ChatGPT, Grammarly vb.) profesyonel yazışmaların hazırlanmasında, sunum içeriklerinin oluşturulmasında ve iletişim süreçlerinin geliştirilmesinde nasıl etkin kullanılabileceğini öğreneceklerdir. Yapay zekâ destekli içerik üretiminin etik boyutları ve akademik dürüstlük çerçevesinde nasıl değerlendirileceği de tartışmaya açılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş ve Genel Bilgilendirme
2Dijital, Sosyal ve Mobil Dünyada Profesyonel İletişim
3İşbirliği, kişilerarası iletişim, kültürel farklılar ve iletişim
4Yazılı mesajların planlanması
5Yazılı mesajların oluşturulması ve düzeltilmesi yöntemleri
6Dijital Medya
7Ara Sınav
8Rutin ve olumlu mesajları yazma
9Olumsuz mesajların yazılması
10İkna edici mesajların hazırlanması
11Rapor ve önerilerin planlanması
12Rapor ve önerilerin oluşturulması ve tamamlanması
13Rapor ve önerilerin oluşturulması ve tamamlanması& Sunumlar
14Genel Tekrar
 
Kaynaklar:
John V. Thill & Courtland L. Bovee (2010), Business Communication Today, (Tenth Edition, Global Edition), Pearson Publications, ISBN:9780132464581
 
Diğer Kaynaklar:
Courtland L. Bovee, John V. Thill. (2010), Business Communication Essentials, 4th Edition, Pearson Publications, ISBN: 9780136084419 Shwom, Barbara G. & Snyder, Lisa G. (2018), Business Communication: Polishing Your Professional Presence (4th Edition), Pearson Publications, ISBN: 978-0134740850 0134740858
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ders Katılımı1%10
Ödev4%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Uluslararası pazar dinamiklerini gözlemleme ve analiz etme becerisine sahip olmak2
2Küresel iş çevresinin gereklerine uygun olarak dış ticaret alanında uzmanlık oluşturmada kullanılacak ve disiplinler arası bir yaklaşım ile elde edilen; iktisat, işletme ve bunun gibi temel bilgilere sahip olmak3
3Günün koşullarına uygun olarak dış ticaret ile ilgili teorilerin ve ilişkili konuların geçerliliğini/güncelliğini belirleme ve analiz etme yeteneğine sahip olmak3
4Uluslararası piyasa ve kurumların dayandışı yönetmelik ve mevzuata ilişkin yeterli bilgiye sahip olmak1
5Bir kurum içerisinde, dış ticaretin tüm sorumluluklarını verimli bir şekilde yerine getirebilme becerisine sahip olmak2
6Dış ticaret alanında ağırlıklı olarak kullanılan sayısal tekniklere ve yöntemleri uygulayacak beceriye sahip olmak1
7Dış ticaret alanında elde ettiği teorik ve pratik bilgileri gerekli olan verilerin analizinde ve de?erlendirilmesinde kullanabilmek4
8Uluslararası rekabetçilik ile ilgili dış ticaret çevresindeki unsurlarından ve pazarlama tekniklerinden haberdar olmak2
9Dış ticaret alanındaki problemleri anlayıp değerlendirerek, ilgili konudaki görüİlerini tartışabilecek ve ifade edebilecek beceriye sahip olmak3
10İleri seviyedeki dersleri ve diploma derecesindeki çalışmalar takip etme kapasitesine sahip olarak, alanında özdeğerlendirme becerileri kazanmak için kendi kendine öğrenme ve kendi ihtiyaçlarını belirleme becerisine sahip olmak4
11Dış ticaretle ilgili yasal çerçevede yer alan; yasa, kural ve yönetmelikleri anlama ve değerlendirme becerisine sahip olmak1
12Dış ticaret Şirketlerinin ve çok uluslu şirketilerin risk değerlendirmesini gerçekleştirebilecek ve analiz edebilecek beceriye sahip olmak 3