Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme İletişimi | FTP 123 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Örgütsel iletişimi anlar. |
2. Bir organizasyonda başarılı iletişim kurma bilgini artırır ve becerisini geliştirir. |
3. Belirli bir amaç için uygun iletişim kanalını seçer. |
4. Yazı hazırlama sürecini anlar. |
5. Mektup, mesaj, rapor ve memorandum yazma konusundaki becerilerini geliştirir. |
6. İletişim tekniklerini ve teknolojilerini bilir kullanır. |
7. Toplantılarda ve küçük grup çalışmalarında dinleyicilerin katılımlarını sağlayacak bilgi ve becerilerini geliştirir. |
8. İletişim engellerini aşmayı ve iletişimde yaşanabilecek çatışmaları yönetmeyi öğrenir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı; öğrencilere organizasyonlarda iletişimin rolünü potansiyel sonuçlarıyla bağlantılı olarak etkili iletişim tekniklerinin nasıl kullanılacağını incelemektir. Bu çerçevede; araştırma sonuçlarının raporlanması, mektup ve yönetici özetlerinin hazırlanması, takım çalışmalarında sözlü iletişimin yeri ve önemi, sözlü ve sözsüz iletişim, röportaj, toplantı yönetimi ve sunum teknikleri gibi konular ders kapsamında öğretilmektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında öğrenciler, üretken yapay zekâ araçlarının (örneğin ChatGPT, Grammarly vb.) profesyonel yazışmaların hazırlanmasında, sunum içeriklerinin oluşturulmasında ve iletişim süreçlerinin geliştirilmesinde nasıl etkin kullanılabileceğini öğreneceklerdir. Yapay zekâ destekli içerik üretiminin etik boyutları ve akademik dürüstlük çerçevesinde nasıl değerlendirileceği de tartışmaya açılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve Genel Bilgilendirme |
2 | Dijital, Sosyal ve Mobil Dünyada Profesyonel İletişim |
3 | İşbirliği, kişilerarası iletişim, kültürel farklılar ve iletişim |
4 | Yazılı mesajların planlanması |
5 | Yazılı mesajların oluşturulması ve düzeltilmesi yöntemleri |
6 | Dijital Medya |
7 | Ara Sınav |
8 | Rutin ve olumlu mesajları yazma |
9 | Olumsuz mesajların yazılması |
10 | İkna edici mesajların hazırlanması |
11 | Rapor ve önerilerin planlanması |
12 | Rapor ve önerilerin oluşturulması ve tamamlanması |
13 | Rapor ve önerilerin oluşturulması ve tamamlanması& Sunumlar |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
John V. Thill & Courtland L. Bovee (2010), Business Communication Today, (Tenth Edition, Global Edition), Pearson Publications, ISBN:9780132464581 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Courtland L. Bovee, John V. Thill. (2010), Business Communication Essentials, 4th Edition, Pearson Publications, ISBN: 9780136084419
Shwom, Barbara G. & Snyder, Lisa G. (2018), Business Communication: Polishing Your Professional Presence (4th Edition), Pearson Publications, ISBN: 978-0134740850 0134740858
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
Ödev | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Uluslararası pazar dinamiklerini gözlemleme ve analiz etme becerisine sahip olmak | 2 |
2 | Küresel iş çevresinin gereklerine uygun olarak dış ticaret alanında uzmanlık oluşturmada kullanılacak ve disiplinler arası bir yaklaşım ile elde edilen; iktisat, işletme ve bunun gibi temel bilgilere sahip olmak | 3 |
3 | Günün koşullarına uygun olarak dış ticaret ile ilgili teorilerin ve ilişkili konuların geçerliliğini/güncelliğini belirleme ve analiz etme yeteneğine sahip olmak | 3 |
4 | Uluslararası piyasa ve kurumların dayandışı yönetmelik ve mevzuata ilişkin yeterli bilgiye sahip olmak | 1 |
5 | Bir kurum içerisinde, dış ticaretin tüm sorumluluklarını verimli bir şekilde yerine getirebilme becerisine sahip olmak | 2 |
6 | Dış ticaret alanında ağırlıklı olarak kullanılan sayısal tekniklere ve yöntemleri uygulayacak beceriye sahip olmak | 1 |
7 | Dış ticaret alanında elde ettiği teorik ve pratik bilgileri gerekli olan verilerin analizinde ve de?erlendirilmesinde kullanabilmek | 4 |
8 | Uluslararası rekabetçilik ile ilgili dış ticaret çevresindeki unsurlarından ve pazarlama tekniklerinden haberdar olmak | 2 |
9 | Dış ticaret alanındaki problemleri anlayıp değerlendirerek, ilgili konudaki görüİlerini tartışabilecek ve ifade edebilecek beceriye sahip olmak | 3 |
10 | İleri seviyedeki dersleri ve diploma derecesindeki çalışmalar takip etme kapasitesine sahip olarak, alanında özdeğerlendirme becerileri kazanmak için kendi kendine öğrenme ve kendi ihtiyaçlarını belirleme becerisine sahip olmak | 4 |
11 | Dış ticaretle ilgili yasal çerçevede yer alan; yasa, kural ve yönetmelikleri anlama ve değerlendirme becerisine sahip olmak | 1 |
12 | Dış ticaret Şirketlerinin ve çok uluslu şirketilerin risk değerlendirmesini gerçekleştirebilecek ve analiz edebilecek beceriye sahip olmak | 3 |