| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Küçük İşletme Yönetimi | MAN 420 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Küçük işletme tanımını öğrenir |
| 2. Küçük işletmelerin Türkiye ekonomisindeki rolünü kavrar |
| 3. Bir küçük işletmenin nasıl kurulacağını bilir |
| 4. Küçük işletmelerde finans fonksiyonunu yürütebilir |
| 5. Küçük işletmelerde pazarlama fonksiyonunu yürütebilir |
| 6. Küçük işletmelerde insan kaynakları yönetimi fonksiyonunu tasarlayıp yürütebilir |
| 7. Türkiye’de küçük işletmelerle ilgili kurum ve örgütleri ve bunlardan nasıl faydalanılacağını bilir |
| 8. Avrupa Birliği’nde küçük işletmelerin rolünü kavrar |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu derste küçük işletme yönetimine ilişkin teori ve uygulamalar incelenmektedir. Dersin kapsadığı konular: Küçük işletmelerin kuruluşu ve küçük işletme iş modelleri; küçük işletmelerde planlama, organizasyon, kontrol; küçük işletmelerde pazarlama ve finans fonksiyonlarının yürütülmesi; Türkiye’de ve Avrupa Birliği’nde küçük işletmeler; Türkiye’de ve Avrupa Birliği’nde küçük işletmelere yönelik politikalar ve destek programları.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Küçük işletmelere genel bakış |
| 2 | Türkiye’de küçük işletmeler |
| 3 | Bir küçük işletmenin kuruluşu ve küçük işletme iş modelleri |
| 4 | Küçük işletmelerde yönetim (planlama, örgütleme, kontrol) |
| 5 | Küçük işletmelerde yönetim (planlama, örgütleme, kontrol) (devam) |
| 6 | Küçük işletmelerde finansal yönetim |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Küçük işletmelerde pazarlama yönetimi |
| 9 | Küçük işletmelerde insan kaynakları yönetimi |
| 10 | Türkiye’de küçük işletmelerle ilgili kurum ve örgütler |
| 11 | Türkiye’de küçük işletmelere yönelik politikalar ve strateji belgeleri |
| 12 | Türkiye’de küçük işletmelere yönelik teşvik ve destek programları |
| 13 | Avrupa Birliği’nde küçük işletmeler |
| 14 | Türkiye’de uygulanan Avrupa Birliği program ve politikaları |
| |
| Kaynaklar: |
| Timothy S. Hatten (2008) Small Business Management, Entrepreneurship and Beyond South-Western, Cengage Learning
Tamer Müftüoğlu (2007) Türkiye’de Küçük ve Ota Ölçekli İşletmeler Turhan Kitabevi |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| - |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Üç saat anlatım. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile KOSGEB’den misafir konuşmacılar davet edilecektir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %50 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,00 | 13,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 4,00 | 52,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 9,00 | 9,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 9,00 | 9,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 1 |
| 2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 0 |
| 3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
| 4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 |
| 5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
| 6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 1 |
| 7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 3 |
| 8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 2 |
| 9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 2 |
| 10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 3 |
| 11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 3 |
| 12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
| 13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
| 14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 0 |
| 15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 3 |
| 16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 3 |