Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İş Etiği | MAN 418 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ahlak ve ahlak kavramlarını tanımlayabilme |
2. Etik teorileri tanımlayabilme |
3. İş ahlakının güncel konularını kavrama ve takip edebilme |
4. Etik problemleri tanımlayabilme |
5. Etik karar verme sürecini tanımlayabilme |
6. Etik problemleri analiz edebilme ve çözüm bulabilme |
7. İş etiği kavramını tanımlayabilme |
8. İş Etiğine kone olabilecek konuları ayırt edebilme |
9. Sosyal sorumluluk ve iş etiği kavramlarını işletme yönetiminin diğer işlevlerinde kullanabilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı, “iş etiği” kavramının temel bir anlayışını oluşturmak ve iş dünyasındaki etik sorunların nasıl belirleneceğinin açık bir şekilde anlaşılmasını sağlamaktır. Bu ders ile öğrenciler etik değerlerin iş hayatında neden önemli olduğunu açıklayabilecek, etik karar verme sürecini tanımlayacak ve ahlaki ilkeleri tanımlayabilecektir. Ayrıca bu ders kurumsal sosyal sorumluluk konularına da odaklanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bölüm 1/İş Etiğinin Önemi |
2 | Bölüm 2/Paydaş İlişkileri, Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Yönetim. |
3 | Bölüm 3/Ortaya Çıkan İş Etiği Sorunları. |
4 | Bölüm 4/İş Etiğinin Kurumsallaşması. |
5 | Bölüm 5/Etik Karar Verme. |
6 | Bölüm 6/Bireysel Faktörler: Ahlaki Felsefeler ve Değerler. |
7 | Bölüm 7/Örgütsel Faktörler: Etik Kültür ve İlişkilerin Rolü. |
8 | Bölüm 8/Etkili Bir Etik Programı Geliştirmek. |
9 | Bölüm 9/Etik Programlarının Yönetimi ve Kontrolü |
10 | Bölüm 11/Etik Karar Alma Sürecinin Küreselleşmesi. |
11 | Bölüm 12/Etik Liderlik. |
12 | Bölüm 13/Sürdürülebilirlik: Etik ve Sosyal Sorumluluk Boyutları |
13 | İşletmelerde İş Etiği / vakalar |
14 | Dönem Ödevi Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Ethical Decision Making & Cases, 13th Edition
O. C. Ferrell, John Fraedrich, Linda Ferrell, ISBN: 978-0-357-51336-1
Loose-leaf Edition ISBN: 978-0-357-51344-6, Cengage.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin ilk iki saati teori ve sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Son saatte, öğrencilerin ders web sitesi (çevrimiçi) üzerinden haftanın konusuyla ilgili bir sınavı tamamlamaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Aktiviteler | 1 | %10 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 2 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 0 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 2 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 2 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 2 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 3 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |