| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Türk Siyasi Tarihi II | PSI 204 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Cumhuriyetin başlangıcından itibaren Türkiye tarihini anlamak |
| 2. Türk siyasetinin sosyo-ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak |
| 3. Türk askeri kuvvetlerinin konumunu daha iyi anlamak |
| 4. Türkiye'deki demokratik rejimin sıkıntılarını ve zorluklarını daha iyi anlamak |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Cumhuriyet döneminde Türk Siyasi sisteminin gelişimi, siyasi partiler ve partilerin sosyo-ekonomik dinamikleri; temel siyasi güçler, 1945'te demokrasiye yeniden dönüş, demokrasi ve askeri darbeler, Türkiye demokrasisinin problemleri. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Cumhuriyetçi ideolojinin temel prensipleri ve Cumhuriyet rejiminin sosyal temelleri |
| 2 | CHP Hükümeti I: 1923-25 |
| 3 | CHP Hükümeti II: 1925-1945 |
| 4 | Demokratik rejime yeniden geçiş: 45 ve sonrası |
| 5 | DP: İdeoloji ve Kimlik |
| 6 | DP Hükümeti |
| 7 | 27 Mayıs Darbesi ve Sonrası |
| 8 | AP İktidarı ve 12 Mart Darbesi |
| 9 | Siyasi Çıkmazlar ve 12 Eylül Darbesi |
| 10 | 80'ler ve Turgut Özal |
| 11 | Koalisyon Siyaseti, Kürt Milliyetçiliğinin Yükselişi ve Siyasi İslam |
| 12 | 28 Şubat Süreci ve AKP'nin Yükselişi |
| 13 | AKP Hükümeti: Değişim ve Süreklilik |
| 14 | Türk demokrasisinin güncel problemleri |
| |
| Kaynaklar: |
| Eric Jan Zürcher Turkey : A Modern History London, I.B Tauris 2009
Ersin Kalaycıoğlu Turkish Dynamics: Bridge Across Bosphorus Palgrave, New York 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Kemal Karpat Turkey’s Politics-The Transition to a Multi-Party Regime Princeton, Princeton University Press 1959
Ergun Özbudun Contemporary Turkish Politics: Challenges to Consolidation London, Lynne Rienner, 2000
Tanel Demirel Türkiye’nin Uzun On Yılı: Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs Darbesi İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 2011
Tanel Demirel Adalet Partisi: İdeoloji ve Politika İstanbul, İletişim 2004
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı teşvik edilirken, ders genellikle seminer tarzında yürütülecektir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %35 |
| Final Sınavı | 1 | %65 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |