Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Türk Siyasi Tarihi II | PSI 204 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İkinci Dünya Savaşı sonrası Türkiye tarihini anlamak |
2. Türk siyasetinin sosyo-ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak |
3. Liberal demokrasinin Türkiye'deki gelişim çizgisini anlamak |
4. Türkiye'deki demokratik rejimin sıkıntılarını ve zorluklarını daha iyi anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Türkiye'nin Yirminci Yüzyıl'ın ikinci yarısındaki siyasal hayatı toplumsal ve ekonomik dönüşümlerle birlikte ele alınmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | 1945-1950 arası dönemde Türk siyasal hayatındaki değişimler |
2 | 1945-1950 arası dönemde Türkiye ekonomi politikasındaki değişimler |
3 | Savaş sonrası Türkiye ve dünyada sosyal, siyasal ve ekonomik dönüşüm |
4 | Dünyada ve Türkiye'de Amerikan Rüyası |
5 | 1950'li Yıllarda Türkiye'nin Dış Politikası ve Amerikan Etkisi |
6 | 1950'li yıllarda Türkiye Ekonomisi |
7 | 27 Mayıs Darbesi ve Sonrası |
8 | DPT ve İthal İkameci Sanayileşme |
9 | İthal İkameci Sanayileşmenin Çıkmazları ve 12 Eylül Darbesi |
10 | 80'ler ve Turgut Özal |
11 | 1980'li ve 1990'lı yıllarda neo-liberal politikalar eşliğinde Türkiye'de değişim |
12 | 28 Şubat Süreci ve AKP'nin Yükselişi |
13 | AKP Hükümeti: Değişim ve Süreklilik |
14 | Türk demokrasisinin güncel problemleri |
|
Kaynaklar: |
Eric Jan Zürcher Turkey : A Modern History London, I.B Tauris 2009
Ersin Kalaycıoğlu Turkish Dynamics: Bridge Across Bosphorus Palgrave, New York 2005
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Kemal Karpat Turkey’s Politics-The Transition to a Multi-Party Regime Princeton, Princeton University Press 1959
Ergun Özbudun Contemporary Turkish Politics: Challenges to Consolidation London, Lynne Rienner, 2000
Tanel Demirel Türkiye’nin Uzun On Yılı: Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs Darbesi İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 2011
Tanel Demirel Adalet Partisi: İdeoloji ve Politika İstanbul, İletişim 2004
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı teşvik edilirken, ders genellikle seminer tarzında yürütülecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Aktiviteler | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 42 | 1,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 30,00 | 30,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 4 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 4 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 4 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 1 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 3 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |