Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Türk Siyasi Tarihi II | PSI 204 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Cumhuriyetin başlangıcından itibaren Türkiye tarihini anlamak |
2. Türk siyasetinin sosyo-ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak |
3. Türk askeri kuvvetlerinin konumunu daha iyi anlamak |
4. Türkiye'deki demokratik rejimin sıkıntılarını ve zorluklarını daha iyi anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Cumhuriyet döneminde Türk Siyasi sisteminin gelişimi, siyasi partiler ve partilerin sosyo-ekonomik dinamikleri; temel siyasi güçler, 1945'te demokrasiye yeniden dönüş, demokrasi ve askeri darbeler, Türkiye demokrasisinin problemleri. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Cumhuriyetçi ideolojinin temel prensipleri ve Cumhuriyet rejiminin sosyal temelleri |
2 | CHP Hükümeti I: 1923-25 |
3 | CHP Hükümeti II: 1925-1945 |
4 | Demokratik rejime yeniden geçiş: 45 ve sonrası |
5 | DP: İdeoloji ve Kimlik |
6 | DP Hükümeti |
7 | 27 Mayıs Darbesi ve Sonrası |
8 | AP İktidarı ve 12 Mart Darbesi |
9 | Siyasi Çıkmazlar ve 12 Eylül Darbesi |
10 | 80'ler ve Turgut Özal |
11 | Koalisyon Siyaseti, Kürt Milliyetçiliğinin Yükselişi ve Siyasi İslam |
12 | 28 Şubat Süreci ve AKP'nin Yükselişi |
13 | AKP Hükümeti: Değişim ve Süreklilik |
14 | Türk demokrasisinin güncel problemleri |
|
Kaynaklar: |
Eric Jan Zürcher Turkey : A Modern History London, I.B Tauris 2009
Ersin Kalaycıoğlu Turkish Dynamics: Bridge Across Bosphorus Palgrave, New York 2005
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Kemal Karpat Turkey’s Politics-The Transition to a Multi-Party Regime Princeton, Princeton University Press 1959
Ergun Özbudun Contemporary Turkish Politics: Challenges to Consolidation London, Lynne Rienner, 2000
Tanel Demirel Türkiye’nin Uzun On Yılı: Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs Darbesi İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 2011
Tanel Demirel Adalet Partisi: İdeoloji ve Politika İstanbul, İletişim 2004
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı teşvik edilirken, ders genellikle seminer tarzında yürütülecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %65 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |