Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Popüler Edebiyat ve Kültür | ELL 458 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. popüler edebiyat, filmler, reklamlar ve tv showlarını analiz edecekler |
2. bireysel eserlerin değeri hakkında yorum yapacak |
3. popüler kültürün toplum üzerindeki etkisi ve rolünü çalışıp üzerine yazı yazacak |
4. günümüzün popüler kültür eserleriyle geçmişiin eserlerini karşılaştıracak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders medya, film, reklam ve televizyonun yanı sıra cinayet romanı ve bilim kurgu gibi
edebi türlere odaklanır. Ele alınacak bazı konular şunlardır: cinayet romanında kadın, popüler
kültür ve politika, gerçeklik ve televizyon, sosyal ağın yükselişi. Bazı derslerde popüler
edebiyat ve kültür tarihteki örnekleriyle anlatılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Reality TV – truth by television. |
2 | Reality TV – truth by television. |
3 | Reality TV – truth by television. |
4 | Women in 21st century crime novels. |
5 | Women in 21st century crime novels. |
6 | Women in 21st century crime novels. |
7 | Social networking and politics. |
8 | Ara Sınav |
9 | Social networking and politics. |
10 | Advertising and consumerism. |
11 | Advertising and consumerism. |
12 | Advertising and consumerism. |
13 | Presentations. |
14 | Review |
|
Kaynaklar: |
Değişken. |
|
Diğer Kaynaklar: |
. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Görsel-işitsel sunular, tarışmalar, soru-cevap. Öğrencilerin derslerin %70'ine katılımları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 5 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 3 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 2 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 1 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 2 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 2 |