Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikolojiye Giriş I | PSY 101 | | | 4 + 0 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma yöntemlerinin temellerini tanımlar |
2. Psikolojinin biyolojik temellerini tanımlar ve değerlendirir |
3. Duyum, algı, öğrenme ve zekanın temellerini tanımlar ve değerlendirir |
4. Psikolojide etik davranış kurallarını öğrenir |
5. Bilimsel düşünme becerileri kazanır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, psikoloji bilimini tanıtmaktadır. Bu ders psikolojinin temel konularını kapsayan iki ders serisinin ilk dersidir. Psikoloji, farklı alanlardaki insan davranışının bilimsel anlayışını sorgulayan geniş bir alandır. Bu ders, psikoloji biliminin bir parçası olan konulara, kavramlara, yaklaşımlara ve terminolojiye bir giriş niteliğindedir. Bu derste psikolojide araştırma yöntemleri, duyum, algı, öğrenme, biliş ve psikolojinin biyolojik yönleri tanıtılmaktadır. Psikolojideki etik davranış ilkeleri açıklanmaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders tanıtımı & 1. Bölüm: Psikoloji ve Bilimsel Düşünce (Bir Bilim olarak Psikoloji) |
2 | Bölüm 1: Psikoloji ve Blimsel Düşünce (Psikolojide Temel Kuramlar & Psikologlar) |
3 | Bölüm 2: Araştırma Yöntemleri (Psikolojide Bilimsel Araştırma Yöntemleri & Yanlılıklar) |
4 | Bölüm 2: Araştırma Yöntemleri (Araştırmalarda İstatistik & Etik) |
5 | Bölüm 3: Biyolojik Psikoloji (Sinir Hücrelerinin Yapısı ve İşleyişi & Merkezi Sinir Sistemi ve Beyin) |
6 | Bölüm 3: Biyolojik Psikoloji (Endokrin Sistemi & Beyin Görüntüleme Yöntemleri) |
7 | 1. Arasınav |
8 | Bölüm 4: Duyum ve Algı ( Duyum ve Algının İlkeleri & Görsel Sistem) |
9 | Bölüm 4: Duyum ve Algı (İşitme & Koku ve Tat Sistemleri ) |
10 | Bölüm 5: Öğrenme (Klasik Koşullanma ve Edimsel Koşullanma ) |
11 | Bölüm 5: Öğrenme (Pekiştireçlerin Planlanması ve Bilişsel Öğrenme Modelleri ) |
12 | 2. Arasınav |
13 | Bölüm 6: Zeka ve Zeka Ölçümü ( Zeka Kuramları & Zeka Ölçümü) |
14 | Bölüm 6: Zeka ve Zeka Ölçümü (Zekada Değişkenlik ve Gruplararası Zeka Farklılıkları) |
|
Kaynaklar: |
Lilienfeld, S.O., Lynn, S.J., Woolf, N.J. Psychology: From Inquiry to Understanding Pearson 2009 0205412432 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Feldman, R. S Understanding Psychology. (13th Ed.) McGraw Hill Education 2017 9781260194524 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 4 saat teorik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 18,00 | 36,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 19,00 | 19,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 1 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 0 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 3 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 0 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 2 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 0 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 4 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 0 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 4 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 0 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 0 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 0 |