PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
SeramikTHEA 2703 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sanatasal bakış açısı kazandırmak.
2. El becerisi ve üç boyutlu düşünme becerisi kazanımı.
3. Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

THEA 270 Seramik (Ceramics) dersi üniversitemizin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde bir derstir. Bu dersin amacı öğrencilerin üç boyutlu algılarını ve şekillendirme becerilerini geliştirmek, seramik bir objenin yapılış sürecini deneyimlemek seramik yöntemlerini öğretmektir. Bu yöntemlerin öğrenme sürecinde neredeyse tüm sanatçı ve zanaatkarların kullandığı reprodüksiyon üretme yöntemi benimsenmektedir. Öğrencilerin bir sanatçının eserini inceleyerek o eserin gerçekleştirilmesi sırasında kullanılan, serbest şekillendirme(coiling, pinching, slab building vb), kalıpla şekillendirme gibi temel şekillendirme yöntemlerini kullanarak pişirilmiş, sırlanmış bir seramik objeyi ortaya çıkarma becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma. THEA270 Seramik dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme. Seramik sanatçılarını ve eserlerini tanıma inceleme ile ilgili genel bilgiler.
2Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde reprodüksiyonu yapılacak olan objenin seçimi.
3Yüzey şekillendirmesine uygun eserlerin seçimi ve şekillendirilmesi
4Yüzey şekillendirme çalışması
5Yüzey şekillendirme çalışması
6Vize
7Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması.
83 boyutlu objenin şekillendirilmesi
93 boyutlu objenin şekillendirilmesi
103 boyutlu objenin şekillendirilmesi
11Şekillendirmesi tamamlanan çalışmaların kurutmaya bırakılması, kuruma sürecinin takibinin yapılması
12Kuruyan çalışmaların rötuşlanarak bisküvi pişiriminin yapılması
13Bisküvi pişirimi yapılan çalışmaların sırlanması
14Sırlanan çalışmaların fırınlanması
 
Kaynaklar:
SERAMİK TEKNOLOJİSİ Doç.Dr.ATEŞ ARCASOY MARMATA ÜNİVERSİTESİ YAYIN No: 457 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ YAYIN No: 2
 
Diğer Kaynaklar:
Glaze: The Ultimate Ceramic Artist's Guide to Glaze and Color Hardcover – August 1, 2014 by Brian Taylor , Kate Doody
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dönem içerisinde öğrenci sayısı ve atölye koşulları da göz önünde bulundurularak öğrencilerin bir tane 3 boyutlu form ve bir yüzey şekillendirme çalışması yapması hedeflenir.Bu beceriyi kazandırmanın yanı sıra müze, sanat galerisi, sanat fuarı gezileri gibi ödevler verilerek öğrencilerin sanatla ilgili bireyler olarak izleyici bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda her eğitim öğretim yılında Bahar Yarıyılı Final Dönemi’nde öğrencilerin her iki dönemde yapmış oldukları çalışmalarından oluşan yıl sonu sergisi hazırlanarak öğrenci çalışmaları sergilenir. Böylece öğrencilerin bir sanat sergisine katılmayı da deneyimlemeleri sağlanmış olur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%35
Final Sınavı1%45
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor