| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Seramik | THEA 270 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Sanatasal bakış açısı kazandırmak. |
| 2. El becerisi ve üç boyutlu düşünme becerisi kazanımı. |
| 3. Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
THEA 270 Seramik (Ceramics) dersi üniversitemizin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde bir derstir.
Dönem içerisinde öğrenci sayısı ve atölye koşulları da göz önünde bulundurularak öğrencilerin bir tane 3 boyutlu form ve bir yüzey şekillendirme çalışması yapması hedeflenir. Bu beceriyi kazandırmanın yanı sıra müze, sanat galerisi, sanat fuarı gezileri gibi ödevler verilerek öğrencilerin sanatla ilgili bireyler olarak izleyici bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Tanışma. THEA270 Seramik dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme. Seramik sanatçılarını ve eserlerini tanıma inceleme ile ilgili genel bilgiler. |
| 2 | Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde reprodüksiyonu yapılacak olan objenin seçimi. |
| 3 | Yüzey şekillendirmesine uygun eserlerin seçimi ve şekillendirilmesi |
| 4 | Yüzey şekillendirme çalışması |
| 5 | Yüzey şekillendirme çalışması |
| 6 | Vize |
| 7 | Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması. |
| 8 | Karo çalışmalarına başlangıç |
| 9 | 2 boyutlu objenin (karo) şekillendirilmesi |
| 10 | 2 boyutlu objenin (3 adet karo) şekillendirilmesi |
| 11 | 2 boyutlu objenin (3 adet karo) şekillendirilmesi |
| 12 | 2 boyutlu objenin (3 adet karo) şekillendirilmesi |
| 13 | Çalışmaların rötuşlanması ve bisküvi pişirimi |
| 14 | Çalışmaların rötuşlanması ve bisküvi pişirimi |
| |
| Kaynaklar: |
| SERAMİK TEKNOLOJİSİ Prof. Dr. ATEŞ ARCASOY MARMARA ÜNİVERSİTESİ YAYIN No: 457 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ YAYIN No: 2 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Glaze: The Ultimate Ceramic Artist's Guide to Glaze and Color Hardcover – August 1, 2014 by Brian Taylor , Kate Doody |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Stüdyo dersine dayalı, sınıf-grup tartışmaları ve bireysel çalışma.
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Final Sınavı | 1 | %45 |
| Ödev | 1 | %20 |
| Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 0 |
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 0 |
| 3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
| 4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 0 |
| 5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 0 |
| 7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 0 |
| 8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 0 |
| 9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 0 |
| 10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
| 11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |