PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
SeramikTHEA 2703 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sanatasal bakış açısı kazandırmak.
2. El becerisi ve üç boyutlu düşünme becerisi kazanımı.
3. Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

THEA 270 Seramik (Ceramics) dersi üniversitemizin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde bir derstir. Dönem içerisinde öğrenci sayısı ve atölye koşulları da göz önünde bulundurularak öğrencilerin bir tane 3 boyutlu form ve bir yüzey şekillendirme çalışması yapması hedeflenir. Bu beceriyi kazandırmanın yanı sıra müze, sanat galerisi, sanat fuarı gezileri gibi ödevler verilerek öğrencilerin sanatla ilgili bireyler olarak izleyici bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma. THEA270 Seramik dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme. Seramik sanatçılarını ve eserlerini tanıma inceleme ile ilgili genel bilgiler.
2Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde reprodüksiyonu yapılacak olan objenin seçimi.
3Yüzey şekillendirmesine uygun eserlerin seçimi ve şekillendirilmesi
4Yüzey şekillendirme çalışması
5Yüzey şekillendirme çalışması
6Vize
7Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması.
8Karo çalışmalarına başlangıç
92 boyutlu objenin (karo) şekillendirilmesi
102 boyutlu objenin (3 adet karo) şekillendirilmesi
112 boyutlu objenin (3 adet karo) şekillendirilmesi
122 boyutlu objenin (3 adet karo) şekillendirilmesi
13Çalışmaların rötuşlanması ve bisküvi pişirimi
14Çalışmaların rötuşlanması ve bisküvi pişirimi
 
Kaynaklar:
SERAMİK TEKNOLOJİSİ Prof. Dr. ATEŞ ARCASOY MARMARA ÜNİVERSİTESİ YAYIN No: 457 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ YAYIN No: 2
 
Diğer Kaynaklar:
Glaze: The Ultimate Ceramic Artist's Guide to Glaze and Color Hardcover – August 1, 2014 by Brian Taylor , Kate Doody
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Stüdyo dersine dayalı, sınıf-grup tartışmaları ve bireysel çalışma.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%45
Ödev1%20
Derse Devamsızlık1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)11,001,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)13,003,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.0
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.0
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.0
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.0
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir0
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.0
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.0
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 0
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0